Tulostusympäristön optimointi auttaa säästämään ympäristöä ja kustannuksia [3.9.2008]

Canon on teettänyt ICM Research –tutkimusyrityksellä laajan tutkimuksen, jossa selvitettiin ympäristötekijöiden roolia yritysten tulostamisessa. Yhteensä 15:ssä Euroopan maassa toteutettu tutkimus osoittaa, että yhä useampi yritys tunnistaa ympäristönäkökulman tärkeyden, mutta monikaan ei tiedä, miten käytännössä pitäisi toimia.

Lähes kaksi kolmasosaa vastaajista katsoo tulostamisen ympäristövaikutusten olevan vähintään yhtä tärkeä asia kuin taloudellisten kustannusten. Kun tutkimukseen osallistuneet yritykset käyttävät tulostamiseen keskimäärin 118 000 euroa vuodessa, ei kyse ole vähäpätöisestä asiasta. Pohjoismaissa tulostuskustannusten keskiarvo on vieläkin suurempi, peräti 163 000 euroa.

Samaan aikaan valtaosa vastaajista (69 %) myöntää, että oma yritys voisi tehdä nykyistä enemmän ympäristön kuormituksen pienentämiseksi tulostamisessa. Omien toimien parantamisen mahdollisuudet tunnistetaan erityisen hyvin suurimmissa yrityksissä.

Tulostusympäristön optimoinnilla yritys voi tehostaa toimintaansa monella tavalla. Tulostusympäristön tarkalla suunnittelulla voidaan paperin, väriaineen ja energiankulutuksen lisäksi vaikuttaa suoraan työn tehokkuuteen ja vähentää tietohallinnon työtaakkaa. Tässä suhteessa varsinkin pohjoismaiset ja englantilaiset vastaajat näkevät nykykäytännössä parantamisen varaa.

- Tulostusympäristön optimointi auttaa vähentämään ympäristön kuormaa ja tuomaan merkittäviä kustannussäästöjä yritykselle. Oikeilla valinnoilla voidaan saavuttaa jopa useiden kymmenien prosenttien suuruisia säästöjä sekä tukea organisaation työnkulkuja ja niiden sähköistämistä, kertoo tuotemarkkinointipäällikkö Markus Winnett Canonilta.

Canonin markkinajohtajuus tulostamisessa ei perustu pelkästään korkealaatuisiin tuotteisiin. Yritys tarjoaa asiantuntija-apua mm. auttamalla yrityksiä tulostusympäristön optimoinnissa ja sähköisten työnkulkujen määrittelytyössä.

Lisätietoja: Canon Oy, toimistoratkaisut, tuotemarkkinointipäällikkö Markus Winnett, p. 010 544 4240
etunimi.sukunimi@canon.fi