Valokuvien ja julisteiden tulostamiseen kaksi uutta suurkuvatulostinta [23.10.2008]

Canon tarjoaa yrityksille uusia mahdollisuuksia tuomalla markkinoille kaksi suurkuvatulostinta: Canon imagePROGRAF iPF6200:n valo- ja taidekuvien tulostukseen ja Canon imagePROGRAF iPF6000S:n julisteiden, opasteiden ja kylttien tuotantoon.

Canon ImagePROGRAF iPF6200 on A1-koon ja 12 värin suurkuvatulostin. Sisäänrakennetun värikalibroinnin ansiosta laitteen kalibrointiin ei tarvita erillisiä ulkoisia mittalaitteita. Valmiin 2400 x 1200 dpi:n tulosteen saa käsiinsä yhdessä minuutissa. Laitteessa on kolme paperin syöttötapaa: kaksi manuaalista arkkisyöttöä ja rullasyöttö. Korkean tuottavuutensa ansiosta tulostin soveltuu erityisesti valo- ja taidekuviin erikoistuneiden tulostuspalveluiden työvälineeksi.

Toinen uutuus, imagePROGRAF iPF6000S, on kahdeksan värin A1-koon tulostin. Erittäin nopea ja edullinen laite pystyy tuottamaan laadukkaita tulosteita jopa alle minuutissa. Se soveltuu mm. opasteiden, kylttien ja julisteiden tuotantoon organisaatioiden viestintäyksiköille, mainostoimistoille ja kaupan alan yrityksille.

Molemmat tulostimet edustavat Canonin ympäristöystävällistä linjaa. Ne kuluttavat noin 30 % vähemmän mustetta kuin kilpailijoiden vastaavat tuotteet.

Laitteiden mukana toimitetaan monipuolinen ohjelmistopaketti, johon sisältyvät mm. Canonin julisteiden suunnitteluohjelma PosterArtist Lite, Digital Photo Front Access ja Adobe PhotoShop plug-in -laajennus.

Uutuudet vahvistavat Canonin asemaa suurkuvatulostinten markkinoilla, joilla yritys kasvatti myyntiään huikeat 40 % vuonna 2007. Kasvu on perustunut erityisesti CAD- ja GIS-tulostamiseen suunniteltujen suurkuvatulostinten suureen suosioon.

Kuluvan vuoden ensimmäisellä vuosipuolikkaalla Canonin markkinaosuus suurkuvatulostimissa oli Suomessa 29 %. Vuoden lopulla on luvassa lisäjulkistuksia, mikä antaa viitteitä vahvan kehityksen jatkumisesta.

Lisätietoja: Canon Oy, Yritysratkaisut, tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka, p. 010 544 4486, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi