Canon Oy kultakantaan Microsoftin Enterprise Systems -sertifioinnissa

Microsoft Gold Certified Partner -logo Canon Oy on saavuttanut Microsoft Gold Certified Partner -tason Enterprise Systems -osa-alueella.

Enterprise Systems Gold -partneruus on osoitus Canonin laaja-alaisesta osaamisesta yritysten tietojärjestelmien käyttöönotossa sekä monitasoisten palvelinympäristöjen suunnittelu- ja migraatioprojekteissa. Kultatason kumppanuus edellyttää useita asiakasorganisaatioille tehtyjä onnistuneita käyttöönottoprojekteja, jotka ovat käsittäneet määrittely- ja suunnitteluvaiheet ja joiden toteutuksessa on hyödynnetty Microsoft Windows 2000/2003 -pohjaista arkkitehtuuria ja teknologiaa.

Canonin Gold Certified -partneruustason taustalla olevissa asiakasreferensseissa käyttäjämäärät vaihtelevat 200:sta 800:aan. Kaikkiin referensseihin on liittynyt hakemistopalveluiden käyttöönoton toteutus. Projekteilla on ratkaistu asiakasorganisaation tietoturvaan, tiedon hallittavuuteen, informaation kulkuun tai skaalautuvuuteen eri kokoluokan alustoille liittyviä osa-alueita. Yhteistä kaikille projekteille on, että uusien teknologioiden käyttöönoton myötä yritysten it-infran hallintakustannukset alenevat tulevina vuosina.

Canon Oy on Suomessa yksi neljästä ratkaisuntarjoajasta, jotka ovat päässeet kultatasoon Microsoftin Enterprise Systems -kumppanuusohjelmassa. Maailmanlaajuisesti kultakannassa on kiinni noin kymmenesosa ratkaisutoimittajista.

Gold-partneruustaso on johtaja Kari Eilamon mukaan tulosta Canonin vahvasta koulutuspanostuksesta Microsoftin tuotteisiin. ”Yhtiössämme on runsas joukko Microsoftin sertifioimia MCSE- (Microsoft Certified System Engineer) ja MCP- (Microsoft Certified Professional) asiantuntijoita. Myyntihenkilöstömme puolestaan hallitsee todistetusti oppilaitos-, julkishallinto- ja yritysorganisaation mukaiset Microsoft-tuote- ja -palvelutarjonnat, ja eri toimipisteissämme toteutettu Microsoft Champion -konsepti mahdollistaa, että asiakasorganisaatiot saavat tasalaatuista palvelua kautta maan.”

”Canonin uusi Gold Certified -partneruustaso syventää yhteistyötämme ja takaa Microsoft-asiakkaille korkeatasoisen palveluiden laadun, jonka avulla uskomme asiakastyytyväisyyden Microsoftin tuotteisiin ja tuotteiden käyttöönottoihin edelleen parantuvan Canonin asiakaskunnassa”, kommentoi sertifiointia Vesa Siitari, Director, Small & Midmarket Solutions & Partners, Microsoft Finland.

Canon on ollut Microsoftin Euroopan laajuinen kumppani vuodesta 1998 lähtien, ja Suomen Canon on ensimmäisenä Canon-yhtiönä Euroopassa saavuttanut Microsoft Gold Certified -partneruustason.

Lisätietoja: Canon Oy, Kari Eilamo, johtaja, markkinointi & viestintä, puhelin 010 544 4304, sähköposti kari.eilamo@canon.fi

Canon Oy

Canon Oy toimittaa yrityksille ja yhteisöille tieto- ja toimistotekniikan ratkaisuja ja niihin liittyviä asiantuntijapalveluita. Yhtiö toimii myös järjestelmäintegraattorina ja vastaa organisaatioiden it-infrastruktuurin rakentamisesta, hallinnasta ja kehittämisestä.

Vuonna 2002 Canon Oy:n liikevaihto oli 122,2 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 460.