Canon tähtää kasvuun ammattitulostusmarkkinoilla

Toimiston tulostusratkaisuissa vakiintuneen aseman hankkinut Canon julkisti tammikuun lopulla uuden strategiansa, jolla se pyrkii vahvistamaan asemaansa myös ammattitulostusmarkkinoilla.

Canonin tavoitteena on kasvattaa merkittävästi tämänhetkistä markkinaosuuttaan ammatti- ja tuotantotulostuksessa ja vahvistaa profiiliaan. Strategian ytimessä on keskittyminen asiakkaan tarpeisiin, mikä edellyttää uusien palvelujen ja asiantuntijakonsultaation kohdistamista markkinoiden erityistarpeisiin.

Canon pyrkii halutuimmaksi kumppaniksi digitaalisessa ammattitulostuksessa muun muassa tarjoamalla kokonaispalvelua – konsultointi- ja ylläpitopalveluja, ohjelmistoja ja tulostuslaitteita - sekä solmimalla yhteistyösopimuksia alan muiden johtavien valmistajien kanssa. Canon on panostanut laajoihin, riippumattomiin asiakastutkimuksiin, joita on toteutettu johtavien digitaalisten tulostusyritysten keskuudessa eri puolilla Eurooppaa. Kaikkiaan kahden vuoden ajan Canon on kuunnellut perusteellisesti näiden yritysten alalle asettamia vaatimuksia, ajatuksia ja mielipiteitä. Yksi osoitus Canonin sitoutumisesta digitaalisten ammattitulostus-palvelujen kehittämiseen on erityisen asiantuntijatiimin perustaminen, joka koostuu digitaalisen tulostusmarkkinoinnin ja myynnin spesialisteista, joukossa useita alan johtavia asiantuntijoita.

Ratkaisun avaimena kokonaispalvelu

Canon Business Solutions (CBS) -yksikkö tarjoaa laitteiden lisäksi asiantuntevaakonsultointi-palvelua, joka tuo lisäarvoa ja tukee tulostusbisneksen ydinprosesseja osana Canon Business Intelligence (CBi) -kokonaisratkaisua. CBi tarjoaa konsultaatio- ja ylläpitopalveluja sekä asiakkaan tarpeisiin parhaiten soveltuvia ohjelmisto- ja laitekokonaisuuksia.

Canon tarjoaa asiakkaalle yhden kumppanin, joka hallitsee kokonaisuuden suunnittelusta toimitukseen ja jatkuvaan ylläpitoon ja kehittämiseen. CBi-ratkaisu edistää asiakkaan liiketoimintaa, sillä tavoitteena on tunnistaa asiakasyritysten ydinprosessit ja keskittyä niiden tehostamiseen. Tämän ansiosta tulostusyritysten ja niiden asiakkaiden keskinäinen vuorovaikutus tehostuu, tuottavuus kasvaa ja kulut pienenevät. Eli Canonin tavoite on parantaa olennaisesti asiakkaidensa kilpailukykyä.

Ainutlaatuinen turva myös tulevaisuudessa

Canon Inc. panostaa vuosittain vahvasti tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Vuosien 1993-2002 aikana myönnettyjen patenttien määrä oli huikeat 15 526 kpl. Rahassa mitattuna panostus on jatkuvasti ollut korkealla tasolla, 6 – 10 prosenttia liikevaihdosta.

Strateginen päätös suuntautua entistä vakavammin ammatti- ja tuotantotulostukseen lupaa markkinoille myös uusia teknologioita ja tuotantoratkaisuja. Hyvänä esimerkkinä näistä ovat mm. uudet CLC 4000- ja W6200P-ratkaisut yhdessä tilaus- ja tuotantosovellusten kanssa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Koivisto, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.koivisto@canon.fi