Canon ja Kodak Polychrome Graphics yhteistyöhön Suomessa

Yhteinen vedostusjärjestelmä esitellään Drupa 2004 -messuilla

Maailman johtaviin värikopiokone-/tulostinvalmistajiin lukeutuvan Canonin Suomen-yhtiö, Canon Oy, on tehnyt yhteistyösopimuksen Kodak Polychrome Graphics Oy:n kanssa. Yhteistyö lupaa markkinoille uusia ratkaisuja tarkkaan värivedostukseen ja digitaaliseen painamiseen.

Kumppanuuden ensimmäinen konkreettinen tulos, yhteinen vedostusjärjestelmä, KPG:n Matchprint Professional Server IIc yhdistettynä Canonin väritulostimiin, on esillä graafisen alan suurkatselmuksessa Drupa 2004:ssä 6.- 19. toukokuuta Düsseldorfissa.

Tuoreella yhteistyösopimuksella Canon vahvistaa markkinointipäällikkö Juha Wallinin mukaan jalansijaansa julkaisualan markkinoilla. ”Uudella vedostusjärjestelmällä Canonin luovat suunnittelija- ja prepress-asiakkaat sekä painot pystyvät tulostamaan Matchprintin vedostusstandardin mukaisia väritarkkoja vedoksia nopeasti ja kustannustehokkaasti. Se on ratkaisu, joka antaa asiakkaillemme huomattavaa lisäarvoa kilpaileviin tuotteisiin verrattuna.”

KPG ja Canon ovat olleet jo pitkään yhteistyössä Amerikan mantereella. Suomen KPG:n ja Canonin välillä solmittu sopimus on ensimmäinen Euroopassa. Wallin uskookin, että se on päänavaus koko Euroopan laajuiselle yhteistyölle.

Kodak Polychrome Graphicsin värinhallintajärjestelmä takaa vaikeiden värivedosten toistumisen tarkasti ja eliminoi siten viime hetken kalliit korjaukset painotöissä. Järjestelmä nopeuttaa RIP-aikoja, tarjoaa nopean ja helppokäyttöisen kalibroinnin kolmivaiheisella Color Locking -tekniikalla ja tukee tämän päivän suosituimpia aineistoformaatteja kuten pdf-formaattia. Tuotannon työnkulkuun järjestelmä tarjoaa mm. automatisoidun kuvatiedostojen keskityksen hot folderissa, automatisoidun satunnaisvedostuksen hot folderista sekä sivukokojen määrityksen.

Uusi vedostusjärjestelmä tarjoaa myös yrityshallinnon arvostamia etuja. Varma asiakasserverin hallinta mahdollistaa vedosten tarkan tunnistuksen ja laskutuksen. Real Time Calibration -toiminnolla varustetuilla Canon-väritulostimilla päästään jopa 70 prosenttia parempaan värin peittävyyteen ja tarkkuuteen. Näin tulostimet sopivat hyvin esimerkiksi sopimusvedosten tekoon.

SWOP-sertifiointi Canonille ja KPG:lle

Canon CLC 1110/1180 -värijärjestelmälle yhdessä Matchprint Professional Server IIc:n ja Publication base proofing median kanssa myönnettiin SWOP (Specifications for Web Offset Publications) -sertifiointi syksyllä 2003.

Canon/KPG -sertifiointi auttaa graafisen alan ammattilaisia säästämään kustannuksia ja vähentämään työprosessin eri vaiheiden kestoa sekä takaa vedosten paremman väritarkkuuden tuotannon jokaisessa vaiheessa.

SWOP on kirjapainoteollisuuden merkittävin standardisointiorganisaatio, joka määrittelee standardit mainostajien, mainostoimistojen, painojen ja prepress-yritysten tuottamille materiaaleille.

Lisätiedot:
Canon Oy, Viestintä, Ulla Koivisto, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.koivisto@canon.fi tai
Kodak Polychrome Graphics Oy, toimitusjohtaja Erkki Talvitie, puhelin 010 218 2105, sähköposti talvitiee@kpgraphics.com

_____________
Canon Oy
Maailmanlaajuisen Canon-konsernin suomalainen tytäryhtiö Canon Oy toimittaa tieto- ja toimistotekniikan sekä digitaalisen kuvantamisen ratkaisuja ja palveluja yrityksille, yhteisöille ja kuluttajille.

Ammattitulostussektorille suunnattu kokonaispalvelu käsittää asiakaskohtaisia ohjelmistosovelluksia, tulostuslaitteistoja sekä konsultointi- ja ylläpitopalveluja. Yhtiön tarjoamissa kokonaisratkaisuissa ovat tärkeässä asemassa yhteistyökumppanuudet alan muiden johtavien yritysten kanssa.

Vuonna 2003 Canon Oy:n liikevaihto oli 101,5 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä runsaat 450.

Kodak Polychrome Graphics Oy
KPG tarjoaa graafiselle teollisuudelle sekä muun muassa mainostoimistoille laajan valikoiman tuotteita ja ratkaisuja kuten konventionaalisia painolevyjä, CtP-ratkaisuja, graafisia filmejä, digitaalisia, mustesuihku-, analogisia ja virtuaalisia vedostustuotteita sekä erilaisia värienhallintatyökaluja.

KPG palvelee asiakkaitaan Yhdysvalloissa, Euroopassa, Japanissa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa. Lisätiedot www.kpgraphics.com