Canon iW Publishing Manager
Älykäs ohjelmisto helpottaa dokumenttien koostamista

iW Publishing Manager (iWPM) on jälleen yksi esimerkki fiksuista ratkaisuista, joita Canon on kehittänyt organisaatioiden tarpeisiin. Uudella ohjelmistolla nämä pystyvät koostamaan ammattimaisen viimeisteltyjä materiaaleja digitaalisesti eri sovelluksista, helposti ja tehokkaasti.

iWPM:n avulla käyttäjät voivat hakea ja yhdistellä Windows-pohjaisilla sovelluksilla, kuten MicrosoftTM Word, PowerPoint, Excel ja Acrobat (PDF) tehtyjä alkuperäisiä ja luoda näistä uusia dokumentteja. Tämä nopeuttaa raporttien, esitysten, tiedotteiden ja vaikka manuaalien laatimiseen ja viimeistelyyn kuluvaa aikaa ja tekee luontiprosessista entistä saumattomamman. Ohjelmistolla on mahdollista hakea myös muuttuvia tietoja tietokannoista ja personoida esimerkiksi koulutusmateriaalit osallistujien mukaan.

Helppo, nopea ja joustava

iWPM todella helpottaa ja nopeuttaa dokumentinluontiprosessia. Sen on näyttänyt toteen mm. eräs koulutusyhtiö, jolla ohjelmisto oli koekäytössä. Yhtiön 400-sivuisen käsikirjan luontiin kului iWPM:llä vain 4 tuntia, kun siihen aiemmin meni 13 tuntia. Ratkaisevaksi nousee ohjelmiston helppokäyttöisyys, mikä on intuitiivisen drag & drop –toiminnon ansiota. iWPM asennetaan käyttäjän tietokoneelle ja sen käyttö edellyttää oikeastaan vain tavanomaisten toimisto-ohjelmistojen osaamista.

Ohjelmiston etuja on myös joustavuus. Sen avulla tehtyä sähköistä master-versiota voidaan tarpeen mukaan muokata ja räätälöidä. iWPM-tiedostona tallennettuja dokumentteja voidaan myös jakaa Internetin tai ekstranetin välityksellä PDF-tiedostona, jolloin ulkopuoliset eivät pääse tekemään niihin muutoksia.

Uuden ohjelmiston kyvyt pääsevät oikeuksiinsa erityisesti dokumenttien viimeistelyssä, kun käytössä on Canonin monitoimilaite. Sen avulla dokumenttiin voidaan määrittää halutut viimeistelyvaihtoehdot, kuten esimerkiksi vihkotaitto, nidonta, taitto, insertti sekä ylä- ja alaviitteet. Jopa dokumentin eri osille ja kappaleille voidaan määrittää omia viimeistelytoimintoja. Kun työ on valmis, se tallentuu viimeistelymäärityksineen iWPM-dokumentiksi myöhempää käyttöä varten.

iWPM on saatavissa lisävarusteena Canonin uuteen iR 3100C/CN -monitoimilaitteeseen sekä kaikkiin nykyisiin monitoimilaitemalleihin. Uusi ohjelmisto tulee markkinoille helmikuussa 2004, ja yhden käyttäjän lisenssin hinta on noin 450 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Koivisto 010 544 4539, sähköposti ulla.koivisto@canon.fi