Canon iR 3100C/CN
Uusi m/v-monitoimilaite tarjoaa värit fiksuun käyttöön

iR 3100C/CN on ensimmäinen tulokas Canonin uudessa mustavalkoisten monitoimilaitteiden sarjassa, joka tuo värit organisaatioiden käyttöön fiksusti – ja edullisesti.

Uusi monitoimilaite iR 3100C/CN edustaa uudentyyppistä Smart Colour -ajattelua toimistomaailmassa. Sen edistyksellinen teknologia mahdollistaa tiedon hallitsemisen ja jakamisen helposti ja kustannustehokkaasti organisaation omassa tietoverkossa ja verkon ylitse Internetissä. Skannauksen, tulostuksen, kopioinnin ja faksauksen ohella Universal Send* -toiminto mahdollistaa tiedon lähetyksen laitteelta ja vastaanottamisen sille. Asiakirjat voidaan myös viimeistellä valmiiksi jakelua varten. iR 3100C/CN tarjoaa usean erillislaitteen edut ja kaiken lisäksi mahdollisuuden käyttää väriä fiksun harkitusti.

Värit huomataan

Tutkimukset ovat osoittaneet, että väriä käyttämällä saadaan paremmat huomioarvot ja parannetaan viestien luettavuutta ja omaksumista. Värillinen viesti muistetaan jopa 39 % paremmin kuin mustavalkoinen. Väri auttaa asiakkaita muistamaan tuotemerkin jopa 70 % paremmin, ja väreillä korostetut laskut maksetaan jopa 30 % todennäköisemmin eräpäivänä kuin kokonaan mustavalkoiset.(Lähde: Case and Company Management Consultants, Maritz Motivation Inc. and The Bureau of Advertising)

Värit tarjouksissa, hinnastoissa, tiedotteissa, esitteissä, kutsuissa ja laskuissa herättävät siis positiivista kiinnostusta asiakkaissa ja näin ollen aktivoivat toimintaa. Väri on kuitenkin ollut monille pienille ja keskisuurille organisaatioille tähän asti kustannuskysymys, koska värilaitteiden hinnat ovat olleet merkittävästi mustavalkolaitteita korkeammat. iR 3100C/CN:n mustavalkolaitteen hintatasolla ja hukkatulosteet estävällä väritoiminnallisuudella Canon poistaa tämän kynnyksen. Toisin kuin yleensä värimonitoimilaitteissa, siinä on oletusasetuksena mustavalkotulostus ja värit valitaan erikseen.

Väritulostus harkintaan – ja hallintaan

Jos tarpeen, väritulostusta voidaan myös seurata: kuka väriä käyttää ja kuinka usein. Sen mahdollistaa Canonin kehittämä käytönhallintajärjestelmä. Henkilökohtaiseen käyttäjäprofiiliin perustuva käyttöoikeus estää tarpeettoman väritulostuksen ja mahdollistaa tulostuksen seurannan ylipäätään. Canon Netspot Accountant -ohjelmistolla kulut voidaan puolestaan kohdistaa ja veloittaa todellisen käytön mukaan.

Organisaation tietoverkkoon liitetetyllä iR 3100C/CN -monitoimilaitteella voidaan lähettää sekä mustavalkoisia että värillisiä dokumentteja kerralla useille vastaanottajille. Kun asiakirjat on skannattu laitteelle, ne ovat jaettavissa haluttuun kohteeseen – yksittäisiin sähköpostiosoitteisiin tai tiedostoiksi. Jakelu sähköisessä muodossa nopeuttaa prosesseja ja säästää kustannuksia ja tilaa. Canonin ainutlaatuinen värillisten tiedostojen pakkaus mahdollistaaa isojenkin tiedostojen siirron joustavasti verkossa: pakattu 300 dpi:n tiedosto on vain 1/10 alkuperäisestä.

Keskitetty hallinta työasemalta

Käyttäjät voivat hallita iR 3100C/CN -laitetta omilta työasemiltaan selainpohjaisen etäkäyttöliittymän (RUI) välityksellä. RUI mahdollistaa mm. laitteen tilan ja asetusten seuraamisen ja muuttamisen sekä pääsyn henkilökohtaisiin postilokeroihin, joiden avulla töitä voidaan tietoturvallisesti hallita, jakaa ja muokata. Kaikki yrityksen sähköpostiosoitteet voidaan noutaa yrityksen palvelimelta LDAP-toiminnon (Lightweight Directory Access Protocol) avulla, minkä ansiosta vältetään näppäilyvirheet ja säästetään vaivaa.

Uusi monitoimilaite tulee markkinoille kahtena eri versiona, jotka eroavat toisistaan verkkovalmiusasteen osalta. iR 3100C voidaan liittää verkkoon kolmella erillisellä kortilla*. iR 3100CN:ssä taas on PS/PCL/UFR-verkkokortti sisäänrakennettuna.

*optiona

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Koivisto, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.koivisto@canon.fi