Popa luo asiakkailleen epäreilua kilpailuetua

Popa on malliesimerkki hybridiyrityksestä, joka on muuttanut palvelutarjontaansa asiakastarpeiden mukaan. Jo 60 vuotta sitten aloittanut painotalo on kasvattanut määrätietoisesti markkinointiosaamistaan ja tarjoaa nyt koko maan kattavalle asiakaskunnalleen mitattavaa monimediamarkkinointia.

Markkinaympäristön muutos on uudistanut paino- ja mainosalan palvelutarjontaa. Oululainen Popa oli alun perin paino, mutta painopalveluiden rinnalle noussut markkinointiviestinnän suunnittelu on nykyään yrityksen ydinliiketoimintaa.

– Kun kaikki muuttuu, myös perinteisten toimialojen, kuten graafisen teollisuuden ja mainostoimistojen pitää muuttua. Jos olimme vuosikymmeniä täyden palvelun painotalo, nyt olemme sen lisäksi markkinointiviestinnän kumppani, jonka vahvuutena on mitattavien monikanavaisten markkinointiratkaisujen suunnittelu ja toteutus, sanoo Popan Juha Kautto Mitattavamarkkinointi-osastolta.

Siirtyminen painopuolelta asiakkaiden myynnin ja markkinoinnin avuksi on vaatinut Popa:lta investointeja myös uusiin ohjelmistoratkaisuihin, mutta ennen kaikkea panostusta markkinointiviestinnän osaamiseen. Vahvan pohjan muutokselle on luonut avainhenkilöiden aikaisempi mainostoimistotausta.

– Muutosprosessit vaativat aina pieniä satsauksia ja uudistamista laite- ja ohjelmistopuolella. Kun tulostinkumppanimme Canon tarjosi meille ohjelmisto-osaamistaan, kuuntelimme avoimesti. Keskustelujen tuloksena Canon toimitti meille Cross media -ohjelmiston, joka avulla pystymme nyt rakentamaan asiakkaillemme yksilöityjä kampanjoita ja modernia monikanavaviestintää entistä fiksummin.

Ratkaisuja myynnin kehittämiseen
Markkinointitoimenpiteiden mittaaminen ja välittömään myyntiin tähtäävät ratkaisut ovat Popa:n palvelujen kivijalka. Strategisen suunnittelun ja visuaalisten ilmeiden luomisen rinnalla Popa:ssa mietitään aina asiakkaan myynnin kehittämistä. Yrityksen pitkäaikainen asiakas, Käyttösofta Oy, kiitteleekin toimistoa tuloksekkaasta työstä.

– Kyllä yrittäjävetoisen markkinointikumppanin sitoutuminen näkyy meidän tuloskehityksessä. POPA on muun muassa auttanut meitä markkinoimaan Talosofta-tuotettamme entistä selkeämmin. Mitattavamarkkinointi-palvelu taas on auttanut rakentamaan systemaattisen markkinoinnin mallin ja kokeilemaan erilaisten viestikärkien tehoa, tiivistää Käyttösofta Oy:n toimitusjohtaja Jani Räihä.

Epäreilua kilpailuetua?
Popa:n tavoitteena on tuottaa asiakkailleen epäreilua kilpailuetua. Mutta mitä se on?

– Kun yrityksellä on toimialallaan merkittävä kilpailuetu, sehän tuntuu muista jo lähes epäreilulta. Olemme huomanneet, että kyseisen aseman saavuttaminen on usein kiinni yrityksen omien vahvuuksien esiin kaivamisesta ja tunnistamisesta.

Yritysten pitäisikin Kauton mukaan hyödyntää yhä enemmän markkinointikumppaniensa ”ulkopuolisuutta”, koska usein vierestä näkee asiat paremmin.

– Kun yrityksen vahvuudet saadaan tunnistettua ja niihin liittyvät viestit kirkastettua, epäreilun kilpailuedun saavuttamiselle on hyvät edellytykset.

Lisätietoja: Popa (Oulu), Sakke Gustafsson, toimitusjohtaja, sakke@popa.fi, p. 040 351 7181
Lisätietoja: Canon Oy (Oulu), Pekka Soini, myyntijohtaja, pekka.soini@canon.fi, p. 010 544 6506

Popa, Pohjolan Palvelut Oy, on monikanavaisen markkinointiviestinnän mediatalo ja markkinoinnin kumppani. Yrityksen missiona on luoda vaivattomampi arki yrittäjille ja markkinoinnin ammattilaisille sekä parantaa asiakasyritysten tulosta ja myyntiä.

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen laite- ja ohjelmistoratkaisuja.

spacer
					image
Lehdistötiedotteet
Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet
Kuluttajatuotetiedotteet
Lääketiedetiedotteet
Canon Inc:n tiedotteita
Tietoja
Lehdistömateriaali
Kuvapankki
RSS-syötteet
Kuluttajatuotetiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet
Yritystiedotteet
Lääketiedetiedotteet