Canonin PRISMAdirect-hallintajärjestelmä optimoi tuotantotulostusprosessit

8.9. 2015 Canon tuo markkinoille skaalattavan PRISMAdirect-hallintasovelluksen, jonka avulla yritysten sisäiset paino-osastot voivat optimoida koko prosessin tilausten vastaanottamisesta tuotantoon ja toimitukseen saakka.

PRISMAdirect käyttää turvallista Adobe PDF -prosessia, ja eri järjestelmien tiedonsyötössä ja -lähetyksessä hyödynnetään standardisoituja JDF-/JMF-käyttöliittymiä. Ratkaisu on helppo liittää olemassa oleviin prosesseihin ja kolmannen osapuolen järjestelmiin. Sen avulla voi karsia päällekkäisiä toimia, nopeuttaa työnkulkua ja parantaa tuottavuutta.

Kasvavaan liiketoimintaan
PRISMAdirect-ratkaisussa on kaksi pääkomponenttia: tilaustenkäsittely ja lisävarusteena saatava verkkokauppamoduuli. Tilaustenkäsittelykonsolin avulla painopalveluiden tarjoajat voivat vastaanottaa ja käsitellä töitä eri lähteistä, kuten sähköpostista, skannereilta, verkko- ja pilvipalveluista, uniFLOW-järjestelmästä ja verkkokaupoista. Näin ratkaisu auttaa parantamaan toimintatehoa ja kasvattamaan liiketoimintaa. Monipuolisessa verkkokauppamoduulissa on käytettävissä rajaton määrä mukautettavia ulkoasuja, joten se sopii niin vanhojen asiakkaiden palvelemiseen kuin uusien hankintaan.

Automatisoitu vastausprosessi
PRISMAdirect-ratkaisussa on looginen, mukautettava käyttöliittymä, joka antaa selkeän ja yhdenmukaisen yleiskuvan tilauksista ja töistä. PRISMAdirect helpottaa tilausten ja töiden hallintaa, pienentää yleiskustannuksia ja nopeuttaa toimituksia. Samassa käyttöliittymässä voidaan myös tarkastella kaikkia asiakkailta saatuja ja heille lähetettyjä sähköposteja. Automatisointimahdollisuus nopeuttaa vastaamista, ja vastauksia voidaan räätälöidä tarpeen mukaan. Koska PRISMAdirect on verkkopohjainen, käyttöliittymä on käytettävissä missä ja milloin vain.

PRISMAdirect automatisoi ennakoitavien ja toistuvien töiden valmistelun ja tuotannon erilaisten esiohjelmoitujen mallien avulla ja parantaa siten tuottavuutta. Tuottavuutta tehostavat myös edistykselliset värintunnistustyökalut, jotka mahdollistavat töiden jakamisen värin mukaan, sekä kuormituksen tasapainotus, jonka avulla työt voidaan jakaa käytettävissä oleville tulostimille. Lisäksi tulostustöitä voidaan määrittää ohjaamalla niitä suoraan tietyille tulostimille. PRISMAdirect kertoo, mikä on kullekin työlle sopivin ja kustannustehokkain laite.

PRISMAdirectin seuranta- ja raportointiominaisuudet antavat tarkan kuvan kustannuksista ja luovat räätälöityjä analyysejä, jotka auttavat palveluntarjoajia hallitsemaan kustannuksiaan.

Resurssit optimikäyttöön
PRISMAdirect yhdistää ja optimoi käytössä olevat prosessit. Se tukee useita tuotantojärjestelmiä (kuten PRISMAsync, EFI Fiery ja Creo) sekä kolmansien osapuolien laitteita, joten palveluntarjoajat voivat edelleen hyödyntää olemassa olevaa kalustoaan. Myös suurkuvatulostimet voidaan integroida käytössä oleviin prosesseihin.

Canon Euroopan ammattitulostusratkaisujen markkinointijohtaja Mark Lawn toteaa näin: ”Painopalveluiden tarjoajien on yhä vaikeampaa luoda kasvua. Painotyöt ovat entistä pienempiä ja moninaisempia, ja niitä tulee entistä useampien kanavien kautta. Palveluntarjoajat tarvitsevat ratkaisuja, joiden avulla tällaisia töitä voidaan vastaanottaa ja käsitellä tuottavasti ja hallitusti. PRISMAdirect on suunniteltu nimenomaan näihin tarpeisiin. Se voidaan mukauttaa kunkin yrityksen vaatimuksiin, ja sitä voidaan skaalata liiketoiminnan kasvaessa.”

PRISMAdirect-ratkaisu on saatavilla Canonilta ja sen valtuutetuilta jälleenmyyjiltä lokakuusta 2015 alkaen.

Lisätietoja: Canon Oy, Ammattitulostusratkaisut, Ronny Karlsson (etunimi.sukunimi@canon.fi)

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet