Canon esittelee maailman pienimmän ja keveimmän 4K-projektorin

Canon XEED 4K500ST on luokassaan maailman pienin ja kevyin kiinteästi asennettava 4K-projektori. 4K-resoluution tuottava projektori soveltuu mm. simulaatiosovelluksiin, lääketieteelliseen kuvantamiseen, suunnitteluun ja moniin muihin käyttötarkoituksiin.

4K projector.jpg

Canon XEED 4K500ST

Erinomainen optinen suorituskyky
XEED 4K500ST:n kehityksessä on hyödynnetty Canonin pitkää kokemusta optisesta suunnittelusta ja kuvantamistekniikoista, joten projektorin resoluutio ja kuvanlaatu hakevat vertaistaan. Teräväpiirtoisen 4 096 x 2 400 LCOS -paneelin ansiosta laitteella voidaan projisoida jopa 4K-resoluutioisia digitaalisia elokuvia tarkempaa materiaalia. Canonin optinen AISYS-järjestelmä varmistaa suuren kontrastisuhteen sekä puhtaat värit ja syvät mustan sävyt, mikä tekee katselukokemuksesta miellyttävän. Lisäksi XEED 4K500ST pystyy projisoimaan tarkasti erittäin yksityiskohtaisia kuvia, mistä on hyötyä etenkin CAD-suunnittelussa ja 3D-mallinnuksessa.

Tasainen kirkkaus

XEED 4K500ST on luokkansa valovoimaisin. 5 000 lumenin kirkkaus koko zoomausalueella mahdollistaa projisoinnin myös kirkkaassa vallitsevassa valossa. Uuden zoomaavan 4K-laajakulmaobjektiivin ansiosta XEED 4K500ST heijastaa suuren kuvan lyhyeltäkin etäisyydeltä. Projisointi onnistuu myös kaareville pinnoille.

Uutuus on luokkansa ainoa, jonka objektiivin valovoima on muuttumaton koko zoomausalueella: suuri F2.6:n valovoima säilyy zoomauksen määrästä riippumatta. Kirkkaus telepäässä on miltei yhtä hyvä kuin laajakulmapäässäkin, joten projektori on helppo asentaa ja sijoittaa uudelleen ilman vallitsevan valon tasapainon korjaamista.

Suunnittelua alan huipulta

XEED 4K500ST painaa objektiivin kanssa vain 17,6 kg, joten se on maailman kevyin 4K-projektori luokassaan. Se on helppo sovittaa monenlaisiin asennusympäristöihin, mikä tekee 4K-projisoinnista vaihtoehdon muuhunkin kuin elokuvakäyttöön.

XEED 4K500ST:n aikaviive on markkinoiden 4K-projektoreista lyhyin: vain 16,6 ms. Sen ansiosta uutuus reagoi erittäin nopeasti ja soveltuu hyvin esim. simulaatiosovelluksiin. Modulaarinen rakenne mahdollistaa nopean ja helpon lampun ja suodattimen vaihdon myös projektorin ollessa asennettuna. Saumattomasti yhdistettyjä kuvia usealla projektorilla Reunojen häivytystoimintoa käyttämällä voidaan useiden XEED 4K500ST -projektorien kuvat yhdistää laajaksi ja saumattomaksi kokonaisuudeksi. Neljän kulman keystone-korjaus helpottaa projektorien asennusta entisestään.

Pitkä lampun käyttöikä

Muiden Canon-projektorien tavoin myös XEED 4K500ST on energiatehokas. Säästötilassa lamppu kuluttaa vain 470 W ja sen käyttöikä on jopa 4 000 tuntia. Lampulla on Canonin lampunvaihtotakuu, joka oikeuttaa kolmen lampun veloituksettomaan vaihtamiseen kolmen vuoden aikana. Tämä pienentää merkittävästi XEED 4K500ST:n käyttökustannuksia. XEED 4K500ST tulee myyntiin vuoden 2016 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Lisätietoja: Heikki Lappalainen, Canon Oy, (etunimi.sukunimi@canon.fi)

¹ Maailman pienin ja kevyin kiinteästi asennettava 4K-projektori. Perustuu Canonin markkinatutkimukseen 1.9.2015.
² Kirkkaus vähenee enintään 5 %.

XEED 4K500ST -kuvia
Yritystiedotteet