Canon imagePRESS C10000VP vie digitaalisen painolaadun ja tuottavuuden uuteen ulottuvuuteen

Canon tuo markkinoille uuden digitaalisen imagePRESS C10000VP -väripainolaitteen, joka tuottaa jopa 100 värillistä painopintaa minuutissa.

Canon imagePRESS C10000VP on suunniteltu erityisesti kaupallisten paino- ja tulostuspalveluiden tarjoajien sekä yritysten sisäisten omatarvepainojen kasvaviin tarpeisiin sekä tuottavuus- ja laatuvaatimuksiin. Sen teknologiset innovaatiot parantavat kuvanlaatua ja tuottavuutta sekä takaavat tasalaatuiset värit, monipuolisen materiaaliyhteensopivuuden sekä laajan valikoiman in-line- viimeistelyoptioita.

Laite on Canonin vuonna 2006 lanseeratun imagePRESS-malliston uusi lippulaivamalli. Suosittuun mallistoon kuuluvat värituotantolaitteet ovat saavuttaneet mainetta luotettavuudellaan ja laadullaan. Käyttäjien luottamuksesta kertoo se, että maailmalla on asennettu jo 40 000 imagePRESS-värituotantolaitetta*. Pelkästään Euroopassa on myyty reilussa vuodessa yli 2 000 C800-sarjan laitetta.

Canonin imagePRESS-teknologian ja tarjoamiemme tukipalveluiden sekä niiden suomien uusien käyttösovellusmahdollisuuksien ja entistä paremman tuottavuuden avulla tuhannet painopalveluiden tarjoajat eri puolilla Eurooppaa ovat kyenneet kasvattamaan liiketoimintaansa.

Painomateriaaleissa uusia mahdollisuuksia

Canon imagePRESS C10000VP takaa tuottavuuden myös suurissa tuotantomäärissä ja useita erityyppisiä painomateriaaleja käytettäessä. Digitaalinen painaminen onnistuu nyt myös synteettisille materiaaleille. Laitteen runkonopeus on jopa 100 painopintaa minuutissa enintään 350 g/m2:n materiaalille painettaessa. Consistently Vivid (CV) -väriaine parantaa siirtotehoa, ja sen kiinnittymislämpötila on varsin alhainen. Se tuottaa kirkkaat kuvat myös pintakuvioiduille materiaaleille. Uuden ilmakompressorin ansiosta painaminen onnistuu myös ohuille päällystetyille, jopa vain 70 g/m2 painaville materiaaleille.

Viimeistelyvaihtoehdot ovat monipuoliset, esimerkkinä uusi ammattirei’itysyksikkö in-line-nuuttaustoiminnolla. Digitaaliset tulostuspalvelinvaihtoehdot – Canonin PRISMAsync ja uusi EFI Fiery FS200 – mahdollistavat tuotannon työnkulun kannalta parhaan mahdollisen tulostuspalvelimen valitsemisen.

Verraton kuvanlaatu ja yhdenmukaiset värit

Uutuus vie digitaalisten painolaitteiden kuvanlaadun uuteen ulottuvuuteen. Se käyttää samaa CV-väriainetta ja 32 säteen VCSEL (Vertical Cavity Service Emitting Laser) -laserteknologiaa kuin suosittu imagePRESS C800 -mallisto. Sen korkea runkotarkkuus, 2 400 x 2 400, dpi takaa laadun.

Uusi kehitysyksikkö ylläpitää tasalaatuiset värit suurissakin tuotantoajoissa. Sitä tukee uusi Multi Density Adjustment -teknologia, joka mahdollistaa automaattisen reaaliaikaisen densiteetin korjauksen, sekä spektroskooppinen anturi päivittäiseen värien kalibrointiin.

Canon Euroopan Ammattitulostusratkaisut-yksikön johtaja Mark Lawn toteaa näin: ”Tuottavuuden optimoiminen on painopalveluiden tarjoajille välttämätöntä. He tarvitsevat luotettavan ratkaisun, joka tuottaa erinomaisen kuvanlaadun, jatkuvasti tasalaatuiset värit painomateriaalista riippumatta ja nopeudesta tinkimättä. Uusi imagePRESS C10000VP täyttää nämä tarpeet.”

Canon imagePRESS C10000VP tulee myyntiin lokakuussa 2015. Se esitellään Euroopan-markkinoille lokakuussa Pariisissa järjestettävässä Canon EXPO -tapahtumassa.

* Luku sisältää Canon imagePRESS C1-, C1+- ja C7000VP -malliston sekä C800 -malliston laitteet.

Lisätietoja: Canon Oy, Ammattitulostusratkaisut, Jouni Lakka (etunimi.sukunimi@canon.fi)

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet