Canonin valvontakamerat ensiesittelyssä Suomessa FinnSec-messuilla 18.-20.11.2015

Canon esittelee ensimmäistä kertaa Suomessa valvontakameramallistonsa turvallisuusalan FinnSec-messuilla Helsingin Messukeskuksessa 18.-20. marraskuuta. Canonin valvontakameroissa on sisäänrakennetut analytiikkatoiminnot vakiona. Pitkän linjan optinen osaaminen näkyy kameroiden tuottamassa kuvanlaadussa. Kuva on laadukasta ja selkeää myös hyvin niukassa valaistuksessa, ja laaja katselukulma parantaa kuvan käyttömahdollisuuksia.

Valvontakameroiden tuotepäällikkö Heikki Lappalainen painottaa, että älykkäät kamerat voivat tuoda asiakkaiden liiketoimintaan monia etuja passiivisen valvonnan lisäksi: "Sisäänrakennetun analytiikan avulla voidaan toteuttaa muun muassa seurantaa, raportointia ja tunnistukseen perustuvia toimintoja. Tästä hyvänä esimerkkinä on rekisterikilven tunnistus autohallin ovella. Ominaisuuden ansiosta ovi aukeaa vain niille, joilla on oikeus ajaa halliin."

Osallistuminen FinnSec-messuille on osa Canonin kasvustrategiaa, sillä verkkokameraratkaisuista odotetaan vahvaa kasvua. ”Toivomme, että pääsemme tapaamaan sekä turva-alan toimijoita että loppukäyttäjiä, joille kameroiden analytiikasta on etua liiketoiminnan eri osa-alueilla”, Lappalainen perustelee.

Canon hankki 2014 omistukseensa Milestone Systems -yhtiön, joka on johtava avoimen alustan videohallintaohjelmistojen toimittaja. Canon EXPO -tapahtumassa Pariisissa lokakuussa 2015 Canon Euroopan pääjohtaja Rokus van Iperen kertoi yhtiön uudesta vahvasta liiketoiminta-alueesta näin: "Yritysoston ansiosta pystymme tarjoamaan kattavan valikoiman kameralaitteistoja ja -ohjelmistoja esimerkiksi viranomaisten, lentokenttien ja muun liikenteen sekä oppi- ja rahalaitosten tarpeisiin. Verkkokameraratkaisut edistävät mm. liikenneruuhkien hallintaa ja yleistä turvallisuutta sekä tarjoavat uusia oppimisympäristöjä. Yritysostomme parantaa tuntuvasti asemiamme näillä markkinoilla."

Canon-osasto 6c85 FinnSec-messuilla
www.canon.fi/verkkokamerat