J. Kärkkäinen Oy otti käyttöönsä Canonin Therefore-dokumentinhallintaratkaisun [14.09.2011]

Suomen suurimpiin vähittäiskauppoihin kuuluva J.Kärkkäinen Oy on ottanut käyttöönsä Therefore-dokumentinhallintaratkaisun. Canon Business Center Ylivieskan toimittaman ratkaisun piirissä on tavaranvastaanottoon liittyvä dokumentaatio kokonaisuudessaan. Ratkaisu mahdollistaa hallitun tiedon- ja työnkulun tavarataloketjun eri osastojen ja toimipisteiden välillä ja se kattaa kaikkien noin 1500 tavarantoimittajan ostoasiakirjat.

J.Kärkkäinen otti Therefore-ratkaisun ensi vaiheessa käyttöön sähköpostien arkistointiin. Toisessa vaiheessa mukaan otettiin tavarankuljetusten mukana tulevien lähetteiden skannaus ja indeksointi järjestelmään Canonin DR-dokumenttiskannereilla. Dokumenteille muodostettiin hallittu työnkulku, joka yhdistää tavaranvastaanoton prosessin J. Kärkkäisen muihin järjestelmiin.

”Ratkaisu on tehostanut ostoprosessiamme merkittävästä. Tiedonhaku ja -kulku on aivan toista luokkaa kuin ennen Thereforen käyttöönottoa. Kaikki ostoihin liittyvä tieto sähköposteja myöten on nyt samassa sähköisessä järjestelmässä. Työskentely on helpottunut ja nopeutunut esimerkiksi reklamaatioiden käsittelyssä”, toteaa IT-päällikkö Juhana Hietala J. Kärkkäinen Oy.stä. ”Sähköistä dokumenttien hallintaa pyritään jatkossa parantamaan koko konsernin osalta.”

”Suunnittelu, koeponnistus, tuotantoon”

”J.Kärkkäinen on ollut asiakkaamme pitkään, joten yhteistyö oli jouhevaa. Dokumentinhallintaratkaisua lähdimme yhteistuumin laatimaan maltillisesti vaihe vaiheelta. Ratkaisun rakentamista on edesauttanut asiakkaan selkeä näkemys tarpeistaan”, kertoo ratkaisun toimittaneen Canorama Oy:n edustaja Esa Jylhä. Teknisen ratkaisun arkkitehteina ja toteuttajina olivat Tapio Minkkinen Canoramasta ja Aulis Soukka Canonilta

Lisätietoa:
Canon Oy: Timo Martti, etunimi.sukunimi@canon.fi