Joutsen Median Painotalo Oy:lle Fogra-laatusertifikaatti [23.8.2011]

Canon Oy on luovuttanut Joutsen Median Painotalo Oy:lle digitaalisen painamisen laatusertifikaatin (Fogra ISO/NWIP 12647-8). Sertifiointi liittyy Joutsen Median Painotalon päätökseen panostaa neliväriseen digitaalipainamiseen kokonaisuutena. Fogra-serfitioidun värihallitun työnkulkuprosessin ansiosta yrityksen Canon imagePRESS C7000VP:llä tuottama digipainolaatu vetää vertoja offsetille.

”Fogra-sertifiointi on mittava arviointiprosessi. Joutsen Median Painotalossa arvioimme digipainolaitteen ominaisuuksia ja sen tuottamaa laatua tiukoin kriteerein. Tarkastelussa olivat muun muassa paperin väri, painettujen arkkien väriarvot ja päällepainatusten väripoikkeamat”, kertoo sertifioinnista vastannut johtava konsultti Seppo Virtanen Canonilta.

”Digitaaliselle painamiselle myönnetyn Fogra-sertifikaatin ansiosta voimme taata asiakkaillemme tasaisen korkean painolaadun painotekniikasta riippumatta ja optimoida näin tuotantokapasiteettia”, toteaa toimitusjohtaja Matti Kontio Joutsen Median Painotalosta. "Asiakkaillemme sertifikaatti viestii siitä, että toteutamme painotyöt aina vakioidusti, parhaalla mahdollisella laadulla."

Canon on Fogra-sertifioinut koko imagePRESS-värituotantomallistonsa ja kehittänyt yhdessä Fogra-organisaation kanssa koulutusohjelman, jonka suorittaneilla Canon-asiantuntijoilla on valmiudet yrityskohtaisten tuotantovedossertifikaattien läpiviemiseen. Fogra-sertifikaatin tavoitteena on edistää graafisen teollisuuden tutkimus- ja kehitystyötä ja uusien teknologioiden käyttöönottoa.

Lisätietoja:

Canon Oy: Matti Mikkola ja Seppo Virtanen, etunimi.sukunimi@canon.fi