Canon kärkikastia Gartnerin Magic Quadrant -raportissa monitoimilaitteiden ja tulostinten toimittajana [9.11.2011]

Canon on luokiteltu johtaviin toimittajiin Gartnerin vuoden 2011 monitoimilaitteita ja tulostimia käsittelevässä Magic Quadrant -raportissa[1].

Gartnerin Magic Quadrant  -raportit antavat kuvan markkinoiden trendeistä, nykytilasta ja toimijoista.  Yrityksiä on arvioitu kahden tärkeän tekijän perusteella: kykyyn täyttää odotukset sekä kokonaisvaltaiseen näkemykseen. Canonilla on Gartnerin mukaan vahva tuotevalikoima, ja yhtiö panostaa jatkuvasti tutkimukseen ja tuotekehitykseen sekä erityisesti kuvantamis- ja tulostusratkaisuihin.

Gartner kuvailee Canonia ja muita johtavia toimittajia seuraavasti: ”Laadukkaimpia monitoimilaitteiden, tulostinten ja niihin liittyvien tulostusratkaisujen ja -palvelujen toimittajia asiakkaan sijainnista riippumatta. Johtavat toimittajat tarjoavat markkinoiden laajimman tuotevalikoiman muihin toimijoihin verrattuna, ja ne pystyvät toimittamaan tuotteet asiakkaan haluamiin kohteisiin Johtavat toimittajat pystyvät säilyttämään maailmanlaajuisesti suuren markkinaosuuden ja toimittamaan jatkuvasti laadukasta palvelua alueilla, joilla Gartnerin asiakkaat toimivat. Niiden toiminta on maailmanlaajuista, ja niillä on luovuutta, resursseja, osaamista ja visioita asiantuntevan palvelun varmistamiseksi nyt ja tulevaisuudessa.”

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon tarjoaa mahdollisuuksia viestiä paremmin
Teknologinen edelläkävijyys ja intohimo kuvaan leimaa Canonia. Yhtiö on sijoittunut Yhdysvaltain patenttiviraston listan kärkiviisikkoon jo 19 kertaa peräkkäin. Jatkuvasti innovoimalla Canon tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuksia hallita tietoa ja viestiä paremmin, työssä että vapaa-ajalla. Canon kuuluu maailman tunnetuimpiin ja arvokkaimpiin brändeihin. Tuotevalikoima on laajentunut eri kohderyhmien tulostuksen- ja dokumentinhallinnan ratkaisuihin ja lääketieteen tutkimuslaitteisiin. Canon on myös palveluorganisaatio, joka tarjoaa lisäarvoa tuottavat konsultointi- ja asiantuntijapalvelut. Canonin toiminta on sertifioitu tietoturvan (ISO 27001), laadun (ISO 9001) ja ympäristön (ISO 14001) osalta.

Suomessa Canonilla on ollut tytäryhtiö, Canon Oy, vuodesta 1980. Baltian maiden Canon-liiketoiminta on kuulunut sen piiriin vuodesta 2009. Henkilöstöä Canon Oy:llä on noin 390. Vuonna 2010 yhtiön markkinamyynti oli 187 miljoonaa euroa.

---

[1] Gartner, Inc.:2011 Printer/MFP Magic Quadrant, F. De Silva, S. McNee, 25.10.2011.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet