Canon esittelee järeän, kiinteästi asennettavan XEED WUX4000 –projektorin [26.10.2010]

Canon laajentaa XEED-projektorimallistoaan uudella lippulaivamallilla. WUX4000 on Canonin ensimmäinen XEED-projektori, jossa on vaihdettavat objektiivit ja moottoroitu objektiivin säätö. Erinomaisen kuvanlaatunsa, tehokkuutensa ja helpon ylläpitonsa ansiosta WUX4000 on ihanteellinen ratkaisu esimerkiksi yrityskäyttöön, oppilaitoksiin ja suunnittelualalle. Se nostaa Canonin AV-ammattilaismarkkinoiden kärkeen.

XEED-kuvanlaatu – ero on selkeä

XEED WUX4000 hyödyntää Canonin tunnettua LCOS-paneelitekniikkaa, minkä ansiosta projektori toistaa värit todentuntuisina WUXGA-tarkkuudella (1920 x 1200 kuvapistettä). Saumattomien LCOS-kuvien ja erittäin suuren tarkkuuden ansiosta kaikki kuvan yksityiskohdat säilyvät alkuperäisinä, ja pienikin teksti ja grafiikka erottuu selvästi. LCOS-projektorina WUX4000 toistaa värien ja harmaasävyjen sävyt poikkeuksellisen sulavasti – ja päihittää monet yhden sirun DLP-mallit.

Canon WUX4000 -projektorin kirkkaus on 4000 lumenia ja kontrastisuhde 1000:1, joten se toistaa valokuvien värit eloisina ja ohittaa laadussa monet muut WUXGA-asennusprojektorit. WUX4000-mallin oman WUXGA-tarkkuuden kuvasuhde on 16:10, joten se soveltuu erinomaisesti käytettäväksi nykyisten PC- ja Macintosh-kannettavien kanssa. Siksi WUX4000 on omiaan kaikkiin kokoustiloihin, studioihin, laboratorioihin ja toimistoihin, joissa arvostetaan teräviä, selkeitä ja ammattimaisia esityksiä.

Tukee monenlaisia asennusympäristöjä

WUX4000 on Canonin monipuolisin projektori, joka on suunniteltu täyttämään mahdollisimman monenlaisten asennusympäristöjen tarpeet.  WUX4000-projektoria täydentävät kolme vaihdettavaa objektiivia: vakio-zoom-objektiivi (RS-IL01ST), pitkä zoom-objektiivi (RS-IL02LZ) ja kiinteän tarkennuksen laajakulmaobjektiivi (RS-IL03WF). Viimeksi mainittu sopii erityisesti taustaprojisointiin. Canonin optisten tuotteiden tunnettu laatu, suurin mahdollinen kirkkaus ja kuvageometria säilyvät ennallaan käytettävästä objektiivista riippumatta.

Asentajat arvostavat WUX4000:n objektiivin moottoroitua vaaka- ja pystysäätöä, joka mahdollistaa heijastetun kuvan siirtämisen ilman keystone-korjauksesta johtuvaa kuvanlaadun heikentymistä. Asentajat voivat valita WUX4000-projektorin asennuspaikan vapaasti, eikä objektiivin akselia tarvitsee kohdistaa tarkasti heijastuspinnan keskikohtaan. Tästä on hyötyä paikoissa, joissa valaisinliitännät tai ilmastointiaukot muutoin saattaisivat vaikeuttaa asennusta. Projektorin voi asentaa myös pystyasentoon, jolloin kuva voidaan heijastaa suoraan lattiaan tai kattoon.

Helppo ylläpito, pienet käyttökustannukset

WUX4000 on helppo ylläpidettävä. Sen modulaarinen rakenne mahdollistaa lampun ja ilmansuodattimen vaihtamisen, kun laite on paikallaan. Myös joitakin optisia suotimia voi vaihtaa ilman laitteen purkua, mikä helpottaa huoltoa.
Jäähdytystä on tehostettu optimoimalla sisäosien muotoilua ja ohjaamalla erilliset ilmavirtaukset lamppuun ja LCOS-paneeleihin. Hiljainen tila (Quiet Mode) laskee käyttöäänen 36 dBA:han ja pidentää lampun käyttöiän 3000 tunnista jopa 4000 tuntiin.

Helppo integroida ja liittää

WUX4000 tukee PJLink-vakioprotokollaa, joka helpottaa eri valmistajien projektoreiden ja hallintajärjestelmien asennusta. Siten projektori on helppo integroida monenlaisiin ympäristöihin tai liittää se käytössä oleviin järjestelmiin.
WUX4000 voidaan myös liittää suoraan verkkoon hallintaa ja valvontaa varten, ja sen mukana on kaukosäädin, joka voidaan ohjelmoida käytettäväksi neljällä eri infrapunakanavalla. Näin samassa tilassa voidaan ohjata useita WUX4000-projektoreita. Kaukosäädin voidaan määrittää myös toimimaan kaikilla neljällä infrapunakanavalla samanaikaisesti.

“WUX4000 on tärkeä tulokas projektorimarkkinoilla. Sen kuvanlaatu ja kirkkaus vetävät vertoja kalliimmille WUXGA-asennustuotteille. Siksi laite on todellinen vaihtoehto myyjille ja asentajille erittäin kilpaillulla markkinoilla. Uskomme, että monet ovat odottaneet juuri tällaista projektoria”, toteaa tuotepäällikkö Jussi Poikolainen Canonilta.

XEED WUX4000 -projektorin tärkeimmät ominaisuudet:

• Oma WUXGA-tarkkuus (1920 x 1200 kuvapistettä) ja Full HD -tuki (1080p)
• LCOS-tekniikka tuottaa saumattomat kuvat
• 4000 lumenia ja kontrastisuhde 1000:1
• Moottoroitu objektiivin pysty- ja vaakasäätö, zoomaus ja tarkennus
• Kolme objektiivivaihtoehtoa
• DVI-portti ja HDMI™-liitäntä digitaalisten kuvien syöttöä varten
• Verkkoportti hallintaa ja valvontaa varten, PJLink-yhteensopiva

Uutuusprojektori tulee markkinoille maalis-huhtikuussa 2011.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali