Canonin suurkuvatulostimen musteille ja materiaaleille odotetusti loistavat testitulokset tulosteiden kestävyydessä [15.11.2010]

Canonin imagePROGRAF iPF8300 -suurkuvatulostimessa käytettäville LUCIA EX -pigmenttimusteille ja Canon-tulostusmateriaaleille on tehty laaja-alaisia tulosteiden kestävyyttä mittaavia testejä. Testit on suorittanut Wilhelm Imaging Research (WIR), joka kuuluu maailmaan johtaviin riippumattomiin tulosteiden kestävyyttä testaaviin laboratorioihin. Edellä mainitut Canon-tuotteet saivat testeissä erinomaista tulosteiden kestävyyttä kuvaavan WIR Print Permanence -luokituksen.

Canon imagePROGRAF iPF8300 -tulostin, Canonin tulostusmateriaalit ja LUCIA EX -pigmenttimusteet, joita käytetään myös Canonin iPF6350 - ja iPF6300 -tulostimissa, on WIR-testeissä arvioitu seuraavasti: "Lasikehyksissä esillä olevat tulosteet" -sarja, väritulosteiden kesto 95 vuotta, mustavalkoisten kesto yli 200 vuotta. WIR-testeissä todettiin lisäksi, että Canon-tulosteet säilyvät vahingoittumattomina myös erittäin kosteissa tiloissa ja altistettuina otsonille sekä vedelle.

Wilhelm Imaging Research -tutkimuslaitoksen pääjohtajan Henry Wilhelmin mukaan sekä värilliset että mustavalkoiset Canon-tulosteet ovat laadultaan huikeita ja sellaisina ne myös säilyvät, erittäin pitkän ajan.

WIR:n raportti Canon imagePROGRAF iPF8300 -tulostimen tulosteiden keston testituloksista on kokonaisuudessaan luettavissa osoitteessa http://www.wilhelm-research.com/canon/ipf8300.html. Raportissa on palkitun luonto- ja maisemakuvaajan Brian Hamptonin valokuvia.

WIR:n yli 25 vuoden ajan kehittämiä tulosteiden kestävyyttä mittaavia testimenetelmiä pidetään laajalti de facto -teollisuusstandardeina niin kuluttajille kuin ammattikäyttöön suunnattujen tulostinten osalta. Sama pätee myös maailman johtaviin riippumattomiin kuvataidepapereiden ja mustesuihkutulostimissa käytettävien valokuvapapereiden valmistajiin. Testeissä vertaillaan viittä tärkeintä tulosteiden kestävyyteen vaikuttavaa tekijää: pitkä altistus valolle, kesto pimeässä ja albumikäytössä, kesto altistettuna ilmakehän otsonille (suojaamattomina), kesto kosteassa ympäristössä sekä veden kesto.

"Canonille kuva on keskeisimmällä sijalla kaikessa, mitä teemme. Niinpä ymmärrämme hyvin, miten tärkeää tulosteiden korkea kuvanlaatu on ammattilaisille. Yhtä tärkeää ovat myös tulosteiden kesto, aina ennustettavavissa oleva laatu, laitteiden toimintavarmuus sekä luotettavuus. Niitä ammattilaiset odottavat Canon-ratkaisuilta. imagePROGRAF-suurkuvatulostinten ja LUCIA EX -pigmenttimusteiden yhdistelmä takaa aina erittäin korkealuokkaiset ja kestävät tulosteet", kommentoi tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka testituloksia.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja