Canonilta kaksi uutta 44-tuumaista värillistä suurkuvatulostinta tekniseen CAD-/GIS-tuotantotulostukseen [1.11.2010]

imagePROGRAF iPF815 Canon laajentaa suurkuvatulostinmallistoaan tuomalla markkinoille kaksi uutta CAD- ja GIS-tuotantokäyttöön tarkoitettua 44-tuumaista laitetta: viiden värin imagePROGRAF iPF815 ja iPF825. Käyttöalueina ovat muun muassa suunnittelu- ja rakennusala (AEC), mekaaniset CAD-työt (MCAD), elektroniikkasuunnittelun automaatio (EDA), maantieteelliset paikkatietojärjestelmät (GIS) ja markkinointimateriaalit (POS).

• Entistä suurempi kovalevy ja muisti kasvattavat tehokkuutta.
  • Kustannusseuranta auttaa pitämään tulostuskulut hallinnassa.
  • Administrator-tila parantaa tietoturvaa, töiden hallintaa ja tehokkuutta.
  • Parannettu HP-GL/2-tuki lisää tuottavuutta.

imagePROGRAF iPF815 ja iPF825 ovat iPF810- ja iPF820-mallien seuraajia. Päivitetyissä malleissa edeltäjien laatu, elävät värit ja huippunopea tulostus yhdistyvät uusiin ominaisuuksiin, kuten kustannusseurantaan, Administrator-tilaan, suurempaan kovalevyyn, nopeampaan tiedostojen käsittelyyn ja parannettuun HP-GL/2-tukeen.

Ratkaisut kustannusten seurantaan ja tietoturvaan

Uuden kustannusseurantaohjelmiston avulla voi kerätä ja hallita tulostustöihin liittyvää tietoa ja siten laskea helposti töiden kokonaiskustannukset. Värien säästötila sopii erinomaisesti suunnittelun esivedosten ja tarkistuskappaleiden tulostukseen, ja se auttaa laskemaan merkittävästi tuotantokustannuksia vähentämällä musteen kulutusta.

Administrator-tila puolestaan parantaa tietoturvaa, tietojen hallintaa ja tehokkuutta verkkoympäristössä. Molemmissa suurkuvatulostimissa on myös 29 salasanalla suojattua sähköistä postilaatikkoa laitteen käyttäjille.

160 gigatavun kiintolevy kaksinkertaistaa edeltävien mallien tallennustilan ja tarjoaa mahdollisuuden tulostusdatan turvalliseen poistamiseen. iPF815- ja iPF825 -malleissa on lisäksi 32 Gt:n perusmuistialue, jonka ansiosta suuretkin tulostustyöt prosessoituvat entistä tehokkaammin.

Molemmissa malleissa on USB 2.0 Hi-Speed- ja verkkoliitäntä ja iPF825:ssä myös liikuteltava suuri materiaalikori. Parannetun HP-GL/2-tuen ansiosta yleisimmillä CAD-sovelluksilla tehtyjen töiden tulostus sujuu yhä tehokkaammin.

44-tuumaiset suurkuvatulostimet tuottavat poikkeuksellisen tarkkoja viivoja, joiden vähimmäisleveys on 0,02 mm. 1200 dpi:n tarkkuuden ansiosta imagePROGRAF iPF825 ja iPF815 tulostavat uskomattoman laadukkaita ja tarkkoja kuvia.

Materiaalinsyöttö kahdelta rullalta

Molemmat mallit kykenevät tulostamaan A1-kokoisen värityön 24 sekunnissa ja jopa 120 A1-kokoista työtä tunnissa. A0-kokoisen työn tulostus kestää 45 sekuntia.

iPF825-mallin kahden eri materiaalisyöttörullan ansiosta laite mahdollistaa vieläkin suuremman tuottavuuden ja joustavuuden. Sillä voidaan tulostaa eri tyyppisiä tai levyisiä materiaaleja kahdelta eri materiaalirullalta, joiden vaihto tapahtuu automaattisesti.

Uusien laitteiden tulostusmarginaalit ovat vain 3 millimetrin levyiset. Kiiltävälle tai puolikiiltävälle paperille voidaan tulostaa jopa 42-tuumaisia reunattomia tulosteita. Tämä säästää aikaa tulosteiden viimeistelyvaiheessa, ja heti tulostuksen valmistuttua käynnistyvä automaattinen leikkuri maksimoi tuottavuuden.

Tuottavuutta kohottavat myös molempien mallien suurikapasiteettiset mustesäiliöt, jotka voi vaihtaa kesken tulostuksen. Malleissa on 330:n tai 700 millilitran pigmenttipohjainen mattamusta mustesäiliö sekä dye-pohjainen musta, syaani, magenta ja keltainen mustesäiliö.

“24-tuumaiset iPF650- ja iPF655-mallit sekä 36-tuumaiset iPF750- ja iPF755-mallit ovat menestyneet erittäin hyvin, ja niiden suosio kasvaa koko ajan teknisellä CAD- ja GIS-tulostusmarkkinalla. 44-tuumaiset mallit ovat uusi kädenojennuksemme tälle markkina-alueelle. Tulostimiin on lisätty ominaisuuksia, jotka maksimoivat tuottavuuden ja samalla helpottavat laitteen käyttöä. Uudet toiminnot lisäävät laitteen kokonaistoimivuutta. Näissä suurkuvatulostinmallistomme uusissa edustajissa on  teknisten CAD-/GIS- tuotantomarkkinoiden nopein ja tarkin tulostus sekä eniten toimintoja erilaisten asiakkaidemme suurkuvatulostustarpeisiin”, perustelee Jouni Lakka Canon Oy:n markkinoinnista.

Canon imagePROGRAF iPF815- ja iPF825 -suukuvatulostimet tulevat myyntiin marraskuussa 2010.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jouni Lakka, puhelin 010 544 4486, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali