Canon on julkistanut Business Leap -kilpailun voittajat [5.11.2010]

Canon julisti keväällä 2010 Euroopan-laajuisen Business Leap -kilpailun, jossa haettiin digitaalista painamista hyödyntäviä tuoreita liikeideoita. Voittajat julkistettiin Canon Expossa Pariisissa.

Ensimmäisen palkinnon, lyhyille painosarjoille sopivan ja täysin varustellun digitaalisen Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO -painokoneen voitti Nässjötryckeriet AB of Sweden. Toisen palkinnon vei Moeyaert W. NV Belgiasta ja kolmannen La Crysalide Ranskasta.

Tuomaristo, yrityskonsulteista koostunut raati, perusteli voittajan valintaa seuraavasti: “Palkintolautakuntaan teki suuren vaikutuksen Nässjötryckeriet AB:n liiketoimintasuunnitelma, jossa yhtiö ilmoitti haluavansa ponnistaa kasvuun ja profiloitua markkinointi- ja yritysviestintäpalvelujen toimittajaksi. Huolellisesti mietitty strategia, jota tukivat oivaltavat päätelmät ja kovat, mutta uskottavat luvut, vakuutti meidät siitä, että kunnianhimoinen suunnitelma on vakaalla pohjalla.”

Toiselle sijalle tullutta belgialaisen yrityksen suunnitelmaa kuvattiin seuraavasti: “Moeyaert W. NV esitteli kolmen yrityksen yhdistymissuunnitelman, joka osoitti niin näkemystä, johtamiskykyä kuin kunnianhimoakin. Raadin mielestä lähestymistapa oli järkevä vallitsevassa markkinatilanteessa, koska sen avulla osapuolten menestys voidaan turvata jatkossakin. Suunnitelma osoittaa, että asian pohdinta uudesta näkökulmasta voi tuottaa toteuttamiskelpoisia ratkaisuja vaativissa toimintaolosuhteissa.”

Kolmanneksi tullutta ranskalaisyrityksen liiketoimintasuunnitelmaa kiitettiin seuraavasti: “Huolellinen tutkimus ja yrityksen yhteiskuntavastuun arvolupaus, johon liittyy ainoastaan ympäristösertifioitujen materiaalien käyttäminen, muodostivat pohjan suunnitelmalle, joka mielestämme antaa kaikki onnistumisen avaimet. Hyvin jäsennelty ja havainnollistettu suunnitelma osoittaa selvästi, että tiimillä on sekä taitoa että tarvittavaa osaamista strategian toteuttamiseen.”

“Business Leap -kilpailun tavoitteena oli kannustaa graafisen alan yrityksiä kehittämään toimintaansa ja sitä kautta ponnistaa kasvuun. Raadin kommenttien perusteella kärkeen sijoittuneissa liiketoimintasuunnitelmissa yhdistyvät juuri ne yrittäjyyden piirteet ja näkökulmat, joita myös me Canonilla haluamme tukea yritysten toiminnan kehittämiseksi. Toivomme, että voittajat innoittavat myös muita alalla toimivia yrityksiä”, toteaa ammattitulostusratkaisuista vastaava Mark Lawn Canon Euroopasta.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, puhelin 010 544 4548, etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali