Canonilta markkinoiden nopein henkilökohtainen skanneri [11.11.2009]

Canon on julkistanut imageFORMULA P-150 -skannerin, joka on suunniteltu erityisesti koti- ja pientoimistokäyttöön sekä liikkuville työntekijöille. Laite on markkinoiden pienikokoisimpia kaksipuolisia A4-skannereita. Se kytketään tietokoneen USB-porttiin, joten erillistä virtajohtoa ei tarvita.

imageFORMULA P-150

imageFORMULA P-150 skannaa jopa 15 arkkia/ 30 sivua minuutissa, lähes kaksi kertaa nopeammin kuin muut saman laiteluokan laitteet. Skannerissa on syöttölaite 20 arkille.

Skannerissa on valmiiksi asennettuna CaptureOnTouch Lite -ohjelmisto, joten laite on toimintakunnossa heti tietokoneeseen kytkemisen jälkeen ilman ajureiden tai ohjelmistojen asentamista. Mukana tulee myös CaptureOnTouch -ohjelmiston täysversio, joka tarjoaa monipuolisemmat skannaustoiminnot sekä lukuisia skannausjälkeä parantavia ominaisuuksia, muun muassa automaattisen sivukoon ja värien tunnistuksen sekä arkin ja tekstin kohdistuksen.

Mukana tulee myös BizCard Reader -ohjelma käyntikorttien skannaamiseen sekä Paperport-arkistointiohjelma. imageFORMULA P-150:n mukana toimitetaan ISIS- ja TWAIN-standardien mukaiset ajurit, joiden avulla skanneri voi kommunikoida minkä tahansa sovelluksen kanssa.

"Henkilökohtaiset skannerit ovat skannerimarkkinoiden nopeimmin kasvava sektori. Markkinatutkimusyhtiö InfoSource on arvioinut henkilökohtaisten skannereiden vuotuiseksi kasvuksi 17 prosenttia seuraavien viiden vuoden aikana Euroopassa", toteaa tuotemarkkinointipäällikkö Kai Aittomäki.

"imageFORMULA P-150 on Canonin uusin avaus tälle markkinasegmentille. Laite on suunniteltu erittäin kevyeksi ja pienikokoiseksi, tinkimättä silti käytettävyydestä ja toiminnallisuudesta. Liikkuvan työn tekijää helpottaa suuresti se, että dokumenttien digitoimista ja arkistoimista varten ei tarvitse aina palata toimistolle", Aittomäki jatkaa.

imageFORMULA P-150 on saatavilla marraskuussa ja se maksaa noin 300 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Toimistoratkaisut, tuotemarkkinointipäällikkö Kai Aittomäki, puhelin 010 544 4409, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi