Canon julkaisee uuden Wi-Fi-projektorin

Uusi XEED WUX500 on pieni, kiinteästi asennettava Wi-Fi-projektori. Se tuottaa erinomaisen kuvanlaadun, ja siihen on helppo liittää useita Wi-Fi-yhteyttä tukevia laitteita palavereissa käytettäväksi. Korkean resoluution ansiosta myös ohuet viivat ja pieni teksti erottuvat projisoinnissa selvästi.

Canon XEED WUX500

XEED WUX500 mahdollistaa useiden käyttäjien kuvien, videon ja äänen esittämisen langattomasti joko suoraan tai reitittimen kautta. Projektoria voi käyttää myös ilman tietokonetta käynnistämällä esitykset suoraan USB-muistitikulta. Reunojen häivytys ja ainutlaatuinen neljän kulman keystone-korjaus varmistavat saumattoman laajakuvan jopa yhdeksällä projektorilla verkkokaapeleita käyttämällä.

Tasainen valovoima koko zoomausalueella, erittäin matala virrankulutus, monipuoliset liitännät, helppo asennus, poikkeuksellinen kestävyys ja helppo huolto tekevät XEED WUX500:sta oivallisen monenlaisiin ympäristöihin, mukaan lukien insinööri- ja suunnittelutoimistot, simulaattorit ja ohjauskeskukset, konferenssikeskukset ja neuvottelutilat, museot ja oppilaitokset.

Projektorin LCOS-teknologia varmistaa laadukkaat ja selkeät kuvat 5 000 lumenin kirkkaudella. Lisäksi laite on erittäin lujatekoinen. Aidon WUXGA-tarkkuuden (1 920 x 1 200 pikseliä) ansiosta teksti on helppolukuista ja grafiikka miellyttävää.

Objektiivin valovoima pysyy tasaisena koko zoomausalueella. Kirkkaus ei heikenny edes zoomin telepäässä, vaan f/2.8-valovoima säilyy muuttumattomana. Siten kirkkaus telepäässä on miltei yhtä hyvä kuin laajakulmapäässäkin.

Laite tukee liitäntöjen uutta HDBaseT-standardia, jonka myötä HD-materiaalia, ääntä ja ohjaussignaaleja voidaan lähettää pitkiäkin matkoja yhdellä LAN-kaapelilla. LAN-kaapelin maksimipituus on 100 metriä, mikä helpottaa paljon järjestelmän kokoonpanoa.

”Canon XEED WUX500 suunniteltiin, koska markkinoilla tarvittiin pienikokoista, kiinteästi ja helposti asennettavaa projektoria, joka sisältää Wi-Fi-yhteyden ja tarjoaa erinomaisen kuvanlaadun”, kertoo Andreas Herrnböck, joka toimii Canon Euroopan projektoriliiketoiminnan vetäjänä. ”Konferenssikeskuksissa, neuvottelutiloissa ja vastaanottoalueilla tarvitaan kirkasta ja selkeää kuvaa, jota voidaan projisoida myös voimakkaassa vallitsevassa valossa. Wi-Fi-yhteys antaa uusia mahdollisuuksia koulutukseen, neuvotteluyhteistyöhön ja tiedonjakoon.”

XEED WUX500 -projektorissa käytetään LCOS-teknologiaa ja Canonin optista AISYS-järjestelmää (Aspectual Illumination System), jotka tuottavat kauniin yhdistelmän kirkkautta ja kontrastia. LCOS-paneeliteknologian käyttämät nestekiteet tuottavat poikkeuksellisen laadukkaan kuvan, jossa ei näy lainkaan tavanomaisille LCD- ja DLP-projektoreille ominaista sateenkaari- tai ristikkoilmiötä.  Lisäksi AISYS-järjestelmä auttaa saavuttamaan parhaan mahdollisen suorituskyvyn myös pienempitehoisella valonlähteellä.

Projektorin kokonaistehonkulutus on vain 365 W, ja se tarjoaa luokkansa parhaan suorituskyvyn sähkötehon ja valovoiman hyötysuhteella mitattuna. Kaukosäätimen ECO-painikkeella pääsee nopeasti lampun tehon ja virranhallinnan asetuksiin. Lampun käyttöikä on Eco-tilassa peräti 5 000 tuntia. Lampulla on myös Canonin kolmen vuoden takuu, joka korvaa varalampun kustannukset kolmen vuoden sisällä uuden lampun ostosta. Lisäksi kolmen vuoden lainatakuu tarjoaa asiakkaille lainalaitteen seuraavalle päivälle projektorin ollessa huollossa.  Se pienentää projektorin käyttökustannuksia merkittävästi.

XEED WUX500 tulee myyntiin toukokuussa 2015.

Lisätietoja: Canon Oy, Heikki Lappalainen (etunimi.sukunimi@canon.fi)

XEED WUX500 Images
Yritystiedotteet