Canon lisää valvontakameramallistoonsa 9 uutta suorituskykyistä ratkaisua

Canon julkaisee yhdeksän uutta valvontakameraa. Erinomaisen suorituskykynsä ansiosta uudet kamerat sopivat monenlaiseen käyttöön sisä- ja ulkotiloissa, mukaan lukien myymälä- ja kaupunkivalvonta sekä tärkeän infrastruktuurin seuranta. Kaikkien kamerauutuuksien objektiiveissa käytetään Canonin edistyksellistä Ultra-low Dispersion -teknologiaa, laajaa kuvakulmaa ja heijastusta ehkäisevää infrapunapinnoitetta. Lisäksi uusi herkkä CMOS-kenno varmistaa erinomaisen suorituskyvyn myös hämärässä.

VB-M641VE

Canonin verkkokamerauutuuksiin kuuluu muun muassa sisä- ja ulkokäyttöön sopivia malleja, panoroivia, kallistuvia ja zoomaavia (PTZ) kameroita sekä kiinteitä kupukameroita ja kiinteärunkoisia malleja. Uudet PTZ-kamerat tarjoavat laajan zoomausalueen, tehokkaan tunnistuksen ja erinomaisen suorituskyvyn myös hämärässä. Ulkokäyttöön tarkoitettujen kameroiden ilkivallan kestävyysluokitus on IK-10. Ominaisuuksien ansiosta kamerat toimivat luotettavasti kaikissa oloissa. Ulkokameroiden kotelo ja runko kestävät suuriakin lämpötilavaihteluita monenlaisissa sääoloissa.

Kameroissa on optimoitu H.264-koodaus ja monipuoliset kuvanlaatuasetukset. ADSR-teknologia (Area-specific Data Size Reduction) parantaa kaistanleveyden hallintaa, sillä käyttäjät voivat valita kuva-alalta jopa kahdeksan erillistä aluetta HD-tallennusta varten. Muut alueet kuvataan normaalitarkkuudella. Ominaisuus auttaa pienentämään infrastruktuuri- ja tallennuskustannuksia.

Objektiiviteknologian asiantuntija

Verkkokamerauutuuksissa on käytetty parhaan suorituskyvyn mahdollistavaa uusinta Canon-teknologiaa, kuten High UD- ja Super UD -optiikkaa. Super UD -linssielementit minimoivat tarkennusvirheet sekä näkyvässä että infrapunavalossa ja auttavat ylläpitämään tarkennuksen ja resoluution myös valonlähteen vaihtuessa. High UD -teknologia ehkäisee väriaberraatiota ja mahdollistaa pienikokoisen optiikan – kyseessä ovatkin ensimmäiset Canon-verkkokamerat, joissa käytetään High UD -linssejä.

Heikki Lappalainen, Canon Oy:n valvontakameroiden tuotepäällikkö, kertoo: ”Videovalvonnasta on tullut tärkeä rikollisuutta torjuva ja turvallisuutta parantava väline. Verkkovalvonta-ala kehittyy nopeasti, ja integraattorien on tärkeää pystyä tarjoamaan asiakkaille ratkaisuja, jotka palvelevat heidän ympäristönsä ja liiketoimintansa tarpeita. Uudet kameramallimme ovat käytännöllinen lisä valvontakameramarkkinoille, sillä ne tarjoavat paljon kaivattua suorituskykyä hämäräkuvaukseen ja pitävät kaistanleveystarpeet minimaalisina.”

Kamerat ovat Profile S ONVIF -yhteensopivia, joten ne on helppo integroida lähes kaikkien VMS-alustojen kanssa. Lisäksi kameroissa on Profile G –tuki otosten tallennukseen, hakuun ja toistoon kameran sisäiseltä tallennusmedialta.

Lappalainen lisää: ”Uutuudet tarjoavat järjestelmäintegraattoreille ja asiakkaille tuoteformaatin, suorituskyvyn, kestävyyden, yhteensopivuuden ja sertifikaatit, joita kehittyvillä turvallisuusmarkkinoilla juuri nyt tarvitaan. Ominaisuuksiensa ansiosta tuotteemme erottuvat joukosta todellisina high-end -verkkokameroina niin sisä- kuin ulkokäytössäkin.”

Mallien ominaisuuksia:

Jatkuvasti 360 astetta kuvaavat PTZ-kamerat:

• VB-R11VE ja VB-R10VE (ulkotiloihin), VB-R11 (sisätiloihin): Canonin ”Speed Dome” -kamerat ovat ilkivallan kestäviä PTZ-kameroita, joissa on 30x zoom-objektiivi. Muita ominaisuuksia ovat 360 asteen jatkuva pyöritys, automaattinen kääntötoiminto, älykäs automaattinen seuranta, 58,4 asteen laajakulma ja 450 astetta sekunnissa toimiva panorointi- ja kallistusmekanismi. Ominaisuudet varmistavat valvottavan alueen maksimaalisen peiton. Uudet mikroaskelmoottorit ovat kolme kertaa nopeampia ja noin seitsemän kertaa tarkempia kuin edellisissä malleissa, ja ne kiihtyvät viisi kertaa nopeammin. Myös ohjausominaisuudet ja kestävyys ovat huipputasoa. Edistyneimmissä malleissa on myös tunkeilijan- ja huudontunnistus ja kaikissa olosuhteissa käytön varmistava sääsuojaus.

Kiinteäkupuiset kamerat:

• VB-M641VE & VB-M640VE (ulkotiloihin), VB-M641V, VB-M640V (sisätiloihin): Canonin huippulaadukkaat ilkivallan kestävät kupukamerat soveltuvat sisä- ja ulkokäyttöön. Kameroissa on 2,4x zoom ja infrapunakorjattu f/1,4-objektiivi, 111,5 asteen laajakulma ja ilkivallan kestävyys IK10. Edistyneimmässä mallissa on myös tunkeilijan- ja huudontunnistus. VB-M641VE- ja VB-M640VE-kameroihin on saatavana lisävarusteena lämmitin, joka mahdollistaa käytön myös erittäin kylmällä säällä.

Kiinteärunkoiset kamerat:

• VB-M741LE / VB-M740E : Ulkokäyttöön tarkoitetut kiinteärunkoiset kamerat, joissa on 2,4x zoom ja 113,4 asteen laajakulma. Kamerat tuottavat laadukkaan kuvan sekä valoisalla että pimeällä, ja ne soveltuvat erinomaisesti käytettäväksi myös erittäin kylmissä oloissa ja vaarallisilla alueilla. Edistyneimmässä mallissa on sisäänrakennettu infrapuna-LED, joka mahdollistaa kuvauksen myös täysin pimeällä.

Lisätietoja: Canon Oy, Heikki Lappalainen (etunimi.sukunimi@canon.fi)

Tutustu Canon-verkkokameroiden tuotevalikoimaan täällä: http://cpn.canon-europe.com

VB-R11VE Images
VB-M741LE Images