Canon julkaisee suurinopeuksisen arkkisyöttöisen Océ VarioPrint i300 inkjet-painokoneen

Océ VarioPrint i300 on ensimmäinen suurinopeuksinen arkkisyöttöinen inkjet-painokone yrityksen historiassa.

Océ VPi300_00004.jpg

Graafisella alalla on pitkään kaivattu digitaalista painokonetta, joka sijoittuisi nopeudeltaan ja kapasiteetiltaan entry-level jatkuvasyöttöisten inkjet-painokoneiden ja huippulaadukkaiden toner-pohjaisten arkkipainokoneiden väliin. Tätä aukkoa on nyt tullut paikkaamaan innovatiiviseen inkjet-teknologiaan perustuva Océ VarioPrint i300. Tällä tuotejulkistuksella Canon auttaa graafisen alan yrityksiä löytämään juuri omiin tarpeisiinsa sopivan digitaalisen painolaiteratkaisun ja luo markkinoille uusia liiketoiminnallisia mahdollisuuksia sekä mahdollistaa laajan kirjon innovatiivisia uusia painotyösovelluksia.

Océ VarioPrint i300 -tuotantotulostimessa käytetään patentoitua muste-, tulostuspää- ja materiaalinkäsittelyteknologiaa. Se mahdollistaa painamisen monenlaisille materiaaleille, mukaan lukien päällystämätön, päällystetty ja inkjet-käsitelty materiaali, maksiminopeuksilla 8 500 kaksipuolista A4-arkkia tai 3 800 kaksipuolista B3-arkkia tunnissa. Océ VarioPrint -arkkitehtuurin ansiosta järjestelmä tukee samoja viimeistelyominaisuuksia kuin Océ VarioPrint 6000 -sarja. Lisäksi integrointi Océ PRISMA -ohjausalustaan ja digitaaliseen Océ PRISMASync -ratkaisuun vapauttaa runsaasti mahdollisuuksia digitaaliseen työnkulkuun.

Osana tuotannolliseen esitestaukseen liittyvää asiakasohjelmaansa Canon testasi Océ VarioPrint i300 -tulostimen ominaisuuksia läheisessä yhteistyössä kansainvälisen viestintäalan yrityksen T-Systemsin kanssa.

”Olemme mielellämme innovatiivisen painoteknologian edelläkävijoitä yhdessä Canonin kanssa. Tämä on kyseisen teknologian ensiasennus yrityksessämme”, kertoo tri Thurner, T-Systems DDM GmbH:n toimitusjohtaja. ”Yrityksemme painokapasiteetin kasvattaminen korkeatuottoisella arkkisyöttöisellä inkjet-järjestelmällä luo meille kosolti uusia käyttösovellusmahdollisuuksia.”

”Canon johtaa korkeatuottoisten mustesuihkutulostimien markkinaa Océ ColorStream- ja Océ JetStream -sarjoillaan. Asema on saavutettu innovatiivisella kehitystyöllä ja jatkuvalla investoinneilla”, kertoo Peter Wolff, Canon Euroopan Commercial Printing Groupin johtaja. ”Tehdessämme läheistä yhteistyötä johtavien graafisen alan toimijoiden kanssa tunnistimme tarpeen korkeatuottoiselle arkkisyöttöiselle inkjet-järjestelmälle, joka soveltuisi monenlaisiin automatisoituihin digitaalisen tuotannon ympäristöihin.”

”Uudessa digipainokoneessa yhdistyvät Océ ColorStream -tulostimien erinomainen väripainolaatu ja muut korkealuokkaiset ominaisuudet sekä Océ VarioPrint -tulostimien järeä arkkitehtuuri ja luotettava arkkisyöttö. Tuloksena on digitaalinen painokone, joka tarjoaa valtavan liiketoimintapotentiaalin matalilla käyttökustannuksilla. Tämän volyymiluokan graafisen alan yrityksille se merkitseekin alustaa, joka mahdollistaa liiketoiminnan kasvattamisen myös tulevaisuudessa.”

Océ VarioPrint i300 Images
Yritystiedotteet