Uusi Océ ImageStream 2400 laajentaa digitaalisen painamisen mahdollisuuksia offset-materiaaleille

Canon julkaisee Océ ImageStream 2400 -tuotantotulostimen, joka laajentaa offset-päällystetyllä materiaalilla tapahtuvan digitaalisen painamisen myös 20,5 tuuman (520 mm:n) materiaalille ja kahden painopinnan A4-vierekkäinasemoinnille.

Océ ImageStream 2400_pr.jpg

Océ ImageStream -sarjan ensimmäinen tuote oli lokakuussa 2014 esitelty Océ ImageStream 3500, joka on Canonin ensimmäinen tavanomaisia offset-päällystettyjä materiaaleja käyttävä täysväritoiminen rullasyöttöinen inkjet-järjestelmä. Sarjan tuotantojärjestelmissä hyödynnetään aidolla 1 200 dpi:n resoluutiolla toimivan suurinopeuksisen inkjet-teknologian uusimpia innovaatioita sekä kemiallisesti uusia musteita.

Teknologia laajentaa käytettävien painomateriaalien valikoimaa mahdollistaen painamisen päällystetylle ja päällystämättömälle offset-materiaalille sekä kevyille materiaaleille. Näin graafisen alan yritykset voivat yhdistää offset-painamisen ja digitaalisen painotuotannon edut ilman kahden erityyppisen materiaalin käyttämistä tai tuottavuuden heikentymistä.

Océ ImageStream 2400 laajentaa tämän teknologian myös sovelluksiin, joissa tarvitaan 516 mm:n (20,3 tuuman) painoleveyttä ja painonopeutta 160 metriä minuutissa. Nopeus vastaa peräti 2 154 A4-pinnan minuuttivauhtia.

”Océ ImageStream 3500:n lanseerauksen jälkeen olemme saaneet runsaasti positiivista palautetta asiakkailta”, kertoo Peter Wolff, Canon Euroopan Commercial Printing Groupin johtaja. ”Océ ImageStream -sarja avaa uusia ovia yrityksille, jotka haluavat täydentää olemassa olevaa offset-työnkulkuaan digitaalisella painotuotannolla tai siirtyä kokonaan digitaaliseen työnkulkuun siten, että tuotteet yhä näyttävät ja tuntuvat offset-päällystetyltä materiaalilta.” ”Palautteesta kuitenkin nousi esiin toive järjestelmästä, joka toisi uudet ominaisuudet kahden painopinnan A4-vierekkäinasemointiin, jotta asiakkaat voisivat integroida teknologian olemassa oleviin työnkulkuihinsa. Océ-valikoimassa oli jo tällä leveydellä toimivia järjestelmiä, joten kehitysaskel tapahtui luontevasti. Sekä olemassa olevat että uudet asiakkaat toivottavat uudistuksen laajalti tervetulleeksi.”

Océ ImageStream 2400 sopii monenlaisiin huippulaatua vaativiin sovelluksiin, mukaan lukien kirjat, esitteet, lehdet ja kuvastot. Tuotteet tuntuvat ja näyttävät tutuilta offset-painotuotteilta, mutta ne on tehty digitaalisesti painaen, mikä mahdollistaa lyhyet tai yhdistetyt tuotantoajot, sisällön personoinnin ja tarvepainamisen. Océ ImageStream 2400 -laitteessa on suorituskykyinen ja skaalautuva Océ SRA MP -ohjain, joka mahdollistaa useiden töiden keskeytymättömän painamisen täydellä nopeudella.

”Asiakkaat ovat jo kertoneet, kuinka Océ ImageStream -järjestelmä auttaa heitä parantamaan tuottavuuttaan ja luomaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia”, Peter Wolff kertoo. ”Nyt Océ ImageStream 2400 tuo nämä mahdollisuudet entistä laajemman käyttäjäkunnan ulottuville.”

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet