Canon tarjoaa asiakkailleen sähköisen allekirjoituspalvelun osana informaationhallintaratkaisujaan [14.4.2015]

Canon Oy on aloittanut maaliskuussa 2015 yhteistyön sähköistä allekirjoituspalvelua tuottavan Suomen Onlineallekirjoitus Oy:n kanssa. Yhteistyö mahdollistaa allekirjoitusta edellyttävien asiakirjojen siirtämisen kokonaan sähköiseen muotoon osana asiakirjan valmistelu- ja arkistointiprosessia. Sähköinen ratkaisu nopeuttaa prosessia ja varmistaa dokumenttien juridisesti sitovan allekirjoituksen ja arkistoinnin. Allekirjoittaminen tapahtuu onnistuu.fi-verkkopalvelussa verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella.

”Sähköinen allekirjoitus on Suomessa yhtä sitova kuin paperinen, mutta turvallisempi. Palvelumme vastaa lain vaatimuksia, ja asiakirjan aitous voidaan todentaa kiistattomasti jälkikäteen. Allekirjoitusprosessin sähköistäminen säästää kustannuksia ja parantaa läpimenoaikoja. Kerran sähköisesti allekirjoittaneista lähes 100 % haluaa jatkossakin hoitaa asian sähköisesti, toteaa Harri KoponenSuomen Onlineallekirjoitus Oy:stä.

”Sähköinen allekirjoitus on löytänyt paikkansa osana kansallista infrastruktuuria. Uskon, että tänä vuonna suurin osa merkittäviä asiakirjamääriä käsittelevistä yrityksistä ottaa allekirjoituspalvelun käyttöön. On hyvä muistaa myös se, että miltei kaikessa viranomaisasioinnissa sähköisesti allekirjoitettu asiakirja on jo lainkin mukaan toimiva tapa.”

onnistuu.fi-palvelun kautta asiakirja allekirjoitetaan keskimäärin alle tunnissa siitä, kun allekirjoittajat saavat tekstiviestillä tiedon pyynnöstä. Yli 98,5 % kaikista asiakirjoista palautuu allekirjoitettuina. Asiakastutkimuksen mukaan allekirjoitusprosessi nopeutuu noin 90 % paperiseen verrattuna, ja kustannukset laskevat 80 %. Jo sadattuhannet suomalaiset ovat allekirjoittaneet sähköisesti, ja kasvu jatkuu nopeana.

Informaationhallinnan ratkaisujen toimittajana Canon tarjoaa ratkaisuja asiakkaiden työn tuottavuuden ja mielekkyyden parantamiseksi. ”Sähköisen allekirjoituksen saaminen mukaan tuote- ja palvelukokonaisuuteemme tukee erinomaisesti missiotamme ja tavoitettamme tehostaa asiakkaidemme dokumenttikeskeisiä prosesseja ja tiedonhallintaa. Viime vuonna julkaisimme talouspäättäjille Hankinnasta maksuun -ratkaisumme, ja lähitulevaisuudessa tulemme tekemään muitakin vastaavia julkistuksia”, toteaa Canon Oy:n informaationhallinnan ratkaisuista vastaava markkinointipäällikkö Markus Winnett

”Sähköinen allekirjoitus mahdollistaa useiden asiakirjaprosessien viemisen kokonaan sähköiseen muotoon, kun paperista välivaihetta ei enää tarvita.”

Sähköisen työnkulun edut pähkinänkuoressa:

• Asiakirjojen hyväksymisprosessi nopeutuu.
  • Prosessissa olevien dokumenttien määrää ja kulkua on helppo seurata.
  • Manuaaliselle työlle tyypilliset virheet poistuvat.
  • Dokumentit ovat helposti löydettävissä, kun arkistointi on varmistettu.
  • Dokumenttien sisältö metatietoineen on indeksoitavissa.
  • Skannaustyötä ja luonnonvaroja säästyy, kun paperien käsittely jää pois.

Lisätietoja:

Canon Oy, markkinointipäällikkö Markus Winnett, etunimi.sukunimi@canon.fi, p. 0400 681 572, @pmwinnett

Suomen Onlineallekirjoitus Oy, kehitysjohtaja Harri Koponen, etunimi.sukunimi@onnistuu.fi, p. 044 500 0020, @HarriKoponen

Taustatietoa yrityksistä:

Canon Oy tarjoaa harrastaja- ja ammattikuvaajille tuotteita kuvantamiseen sekä yrityksille ratkaisuja ja palveluja toimisto- ja ammattitulostukseen, informaationhallintaan sekä konsultointiin ja ulkoistukseen. Sähköinen allekirjoitus täydentää Canonin informaationhallinnan palveluvalikoimaa.

Suomen Onlineallekirjoitus Oy tuottaa sähköistä allekirjoituspalvelua onnistuu.fi-verkkopalvelussa, liitettynä muihin tietojärjestelmiin sekä osana verkkolomakkeita. onnistuu.fi-palvelussa sähköisesti allekirjoitetut asiakirjat voidaan allekirjoittajien oman hyödyntämisen lisäksi siirtää kolmansille osapuolille ja viranomaisille kiistämättömyys säilyttäen.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet