Canon kasvattaa markkinaosuuttaan Fogra-sertifioidun imagePRESS C800 -sarjan ansiosta

Canon on toimittanut yli 1 400 imagePRESS C800 -sarjan digitaalista painolaitetta asiakkailleen eri puolille Eurooppaa. Laitteet on toimitettu kymmenessä kuukaudessa siitä, kun Canon aloitti uuden mallisarjan tilausten vastaanottamisen viime vuoden heinäkuussa. Poikkeuksellisen voimakkaan kysynnän ansiosta Canon varmisti johtavan aseman arkkikäyttöisten värituotantolaitteidenmarkkinoilla Euroopassa vuoden 2014 viimeisellä neljänneksellä¹ ja Suomessa vastaavasti koko vuoden värituotantolaitteiden markkinajohtajuuden.

Canon imagePRESS C800-sarja koostuu kahdesta mallista: imagePRESS C700 (70 painopintaa minuutissa) ja imagePRESS C800 (80 painopintaa minuutissa). Laitteissa on käytetty osin samaa painotuotannossa varmatoimiseksi todettua huipputeknologiaa kuin malliston lippulaivassa Canon imagePRESS C7011VP(S) -laitteessa. Tämä yhdistettynä Canonin uusimpaan digitaalipainamisen teknologiseen innovaatioon on synnyttänyt täysin uuden huipputeknologisen mallisarjan.

Ominaisuuksiensa ansiosta imagePRESS C800 -sarja tuottaa vertaansa vailla olevan painolaadun, tuottavuuden ja monikäyttöisyyden sekä kaupallisessa että yrityksen sisäisessä painotuotannossa.

Asiakkailtamme saatu myönteinen palaute osoittaa, että laitteiden menestys perustuu muun muassa värituotannon korkeaan laatuun, materiaaliyhteensopivuuden joustavuuteen ja suureen tuottavuuteen niin kevyillä kuin paksuilla painomateriaaleilla.

Laitteet ovat nyt entistäkin houkuttelevampia painopalveluita tarjoaville yrityksille, sillä saksalainen tutkimusjärjestö Fogra on myöntänyt laitemallisarjalle FograCert Validation Printing System -sertifikaatin, joka on ISO 12647-8:2012¹ -standardin mukainen. Sertifiointi on myönnetty neljälle kokoonpanolle: imagePRESS C800:lle, jossa on imagePRESS Server F200- tai PRISMAsync tulostuspalvelin ja imagePRESS C700:lle, jossa on imagePRESS Server F200- tai PRISMAsync tulostuspalvelin. Tämä takaa tuotannon tapahtuvan parhaalla mahdollisella painolaadulla,  värien tarkkuudella ja laadun toistettavuudella.

Mark Lawn, Canon Euroopan ammattilaistulostusratkaisujen johtaja, kommentoi imagePRESS C800 -sarjan menestystä näin: ”Asiakkaiden kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen tiesimme, että markkinoilla tarvittiin painolaatua, luotettavuutta ja joustavuutta, jotka imagePRESS C800 -sarja pystyy nyt tarjoamaan. Sarjan huomattava myynti ja myönteinen palaute osoittavat, että Canon on jälleen kerran pitänyt lupauksensa ja auttanut asiakkaitaan vastaamaan omien asiakkaidensa vaihteleviin tarpeisiin ja säilyttämään kilpailuedun.

”Vieläkin suuremman lisäarvon saamiseksi olemme tehneet yhteistyötä Fogran kanssa ja hankkineet laittemallisarjalle FograCert Validation Printing System -sertifioinnin. Mitä tahansa neljästä sertifioidusta kokoonpanosta käyttäessään asiakkaat voivat olla varmoja siitä, että painokone tuottaa tasaisen ja jatkuvasti toistettavissa olevan korkean painolaadun. Näin asiakkaat voivat vastata painotoiminnan haasteisiin entistä helpommin ja kannattavammin.”

¹ infoSource 2015

imagePRESS C800 Images