Canon opastaa suurkuvatulostinten uuteen luovaan ja tuottavaan käyttöön FESPA 2015 -messuilla

Canon haluaa tukea asiakkaidensa liiketoimintaa ja tutustuttaa vieraansa suurkuvatulostimien tarjoamiin uusiin luoviin mahdollisuuksiin FESPA-messuilla. 18.–22.5.2015 Kölnissä esitellään täydellinen valikoima integroituja graafisen alan suurkuvaratkaisuja, joiden avulla tulostuspalveluiden tarjoajat voivat luoda uutta liiketoimintaa ja laajentaa toimintaansa.

Canonin osasto Y10 hallissa 9 on jaettu kolmeen eri osa-alueeseen, jotka kuvaavat suurkuvan mahdollisuuksia ja tärkeimpiä suuntauksia. Osiot ovat vähittäismyynti, pakkaukset ja mainonta sekä suunnittelu ja valmistus. Vieraille näytetään mm. erilaisten live-näytösten ja alakohtaisten esittelyjen avulla, kuinka uusia suurkuvatulostimia voidaan hyödyntää tuottavasti myös esimerkiksi suunnittelussa ja valmistuksessa. Lisäksi Canon havainnollistaa, kuinka perinteinen printti tukee myös digitaalista viestintää eri kanavissa ja online-alustoissa.

Osastolla esitellään mm. seuraavat ratkaisut:

• Océ Arizona 480GT - monipuolinen UV-tasotulostin tuottaa lähes valokuvatasoisen tulostusjäljen sekä jäykälle että joustavalle materiaalille. Tulostimessa on kahdeksan erillistä värikanavaa, ja sillä voidaan tulostaa koristelakkaus tai valkoinen värikerros monelle eri materiaalille. Sopivia käyttötarkoituksia ovat mm. myymälämateriaalit, kyltit ja taustavalaistut työt, taide, sekä teollinen käyttö.

• Océ Arizona 6170XTS - seitsemän värin tasotulostin kylttien, näyttötaulujen ja myyntimateriaalien suurimittaiseen tulostukseen. Jäykän materiaalin kapasiteetti vuodessa n. 30 000 m². Malli perustuu laadukkaaseen Arizona-tulostusteknologiaan, ja se on optimoitu tehokkaaseen tuotantoon. Erikoisuuri 2,5 x 3,05 metrin imupöytä pitää materiaalin ja esineet luotettavasti paikoillaan tulostuksen aikana. Tulostusnopeus on n. 155 m2/h. (Tuotantotilassa jopa 100 m2/h.)

• Océ ColorWave 900 - 42 tuuman rullatulostin, jonka tulostusnopeus on jopa 1 000 neliömetriä tunnissa ja tuotantopotentiaali noin 430 A0-tulostetta tunnissa. Tulostin sopii erinomaisesti monenlaisten värilliseen grafiseen tulostukseen, mukaan lukien myymäläjulisteet, näyttely- ja messumateriaalit, tekniset piirustukset ja kartat.

• Océ ColorWave 700 - Uusinta Océ CrystalPoint -teknologiaa hyödyntävä monipuolinen Océ ColorWave 700 sopii lähes kaikkiin graafisen ja teknisen alan suurkuvasovelluksiin: myyntipistemainonta, opasteet, roll-upit, taidejulisteet, tapetit, pöytäliinat, roikot, valokaapit, A-telineet, tarrat, CAD-piirustukset ja kartat. Tulostin tukee uutuutena nyt myös jopa 0,8 mm:n paksuisia materiaaleja.

• Canon imagePROGRAF iPF9400 - Canonin 12 värin LUCIA EX -pigmenttimustejärjestelmä tuottaa erittäin laadukkaan jäljen valokuvista taidetulostukseen.

Lisäksi FESPAssa esitellään myös Arizonan uusi UV-muste, IJC257, joka on kehitetty Océ Arizona 300-, 400- ja 600-sarjojen tulostimiin. Erinomaisen kiinnittyvyyden ja väriavaruuden ansiosta se soveltuu hyvin sekä sisä- että ulkokäyttöön erittäin laajalle materiaalivalikoimalle. Tuloksena on laadukas satiinimainen mattapinta. Esillä on myös digitaalisia leikkuupöytiä, jotka tehostavat tuottavuutta entisestään.

Osastolla tuotetaan ja esitellään runsaasti erilaisia lopputuotteita. Vieraat voivat tutustua mm. päivitettyyn Arizona Lookbook –kirjaan, jossa esitellään lähes kaikki mahdolliset sovellusvaihtoehdot. Saatavilla on ensimmäistä kertaa myös Océ ColorWave -mallistoon keskittyvä lookbook.

Petri Hyvärinen, Canon Oy:n suurkuvaratkaisujen myyntipäällikkö, toteaa näin: ”FESPA on juuri oikea paikka näyttää, mihin eri suurkuvaratkaisut soveltuvat. Ala muuttuu koko ajan, ja haluamme auttaa tulostuspalveluiden tarjoajia pysymään ajan hermolla. Havainnollistamme suurkuvatulostuksen etuja jokapäiväisistä käyttötavoista erikoisiin teollisuussovelluksiin.”

”Canonin osastolla on tarjottavaa kaikille – näkökulmasta riippumatta. Canon Oy:n edustajat päivystävät osastolla koko viikon ja vastaamme mielellämme esiin tuleviin kysymyksiin.”

Lisätietoa: Canon Oy, Suurkuvaratkaisut, Petri Hyvärinen, etunimi.sukunimi@canon.fi

Fespa-sivustolta

Yritystiedotteet