Canon ja AV Stumpfl toteuttivat poikkeuksellisen projisointinäytöksen ISE 2015 -messuilla

Osaston vetonaulana toimineen vaikuttavan 180 asteen ”The Colour Zone” -panoraamaprojisoinnin oli suunnittellut AV Stumpfl käyttämällä Canonin XEED WUX400ST -projektoreita. Canonin pääviesti Integrated Systems Europe 2015 -messuilla oli optiikan merkitys kuvan laadussa.

Canonin panoraamaprojisointi ISE-messuilla

Canonin näyttävä, lähes 200 m2:n ilmava ja avoin osasto oli jaettu eri alueisiin, joissa objektiivin laadun merkitystä avattiin valovoiman, värintoiston ja virheettömän kuvanlaadun kautta. Vetonaulana toimi peräti kahdeksalla XEED WUX400ST -projektorilla aikaansaatu 11 x 2 metrin kokoinen ”teatteri”.

Ellipsin muotoinen AV Stumpfl Curve -valkokangas on suunniteltu vastaamaan ihmisen ääreisnäkökenttää. Panoraamaprojisoinnin sisällöstä ja teknisestä toteutuksesta vastasivat Canonin monivuotiset itävaltalaiset kumppanit AV Stumpfl (WINGS Mediaserver) ja Cenomedia (5K videosisältö). Monitasoinen tilantuntu saatiin luotua hyödyntämällä projisoinnissa myös lattiaa.

Canonin osasto ISE-messuilla

Osastolla esiteltiin myös uusi XEED WUX6000. Huippulaadukas projektori tuottaa lähes muuttumattoman kirkkauden asennusetäisyydestä riippumatta. Lisäksi kävijöitä ihastutti mm. XEED WUX400ST -projektorin ainutlaatuisen joustavat asennusmahdollisuudet objektiivin mekaanisen siirron ansiosta.

”ISE merkitsi Canonille mahdollisuutta näyttää asiakkaille teknologiamme voimavarat”, toteaa Heikki Lappalainen, Canon Oy:n projektorien tuotepäällikkö. ”Teemme läheistä yhteistyötä asennuskumppaneidemme kanssa ja luomme yrityksille visuaalisesti vaikuttavia ratkaisuja yksinkertaisista toimistoesityksistä suurimittaisiin museoinstallaatioihin. ISE oli meille erittäin tärkeä tapahtuma. Loimme kontakteja uusiin kumppaneihin ja vahvistimme olemassa olevia suhteita. Projektoriliiketoiminnan tulevaisuus on turvattu uusien, innovatiivisten tuotteiden myötä."

ISE on AV-alan suurin tapahtuma Euroopassa. Messutapahtuma keräsi tänä vuonna ennätykselliset 59 000 messuvierasta. ISE kasvaa ensi vuonna entisestään, kun tapahtuma kestää kolmen päivän asemesta neljä päivää.

Lisätietoa:

Canon Oy, Markkinointi, Heikki Lappalainen (etunimi.sukunimi@canon.fi)

XEED-projektorit

AV Stumpfl: www.AVstumpfl.com