Canonilta uusi imageRUNNER ADVANCE -mustavalkotuotantomallisto lyhyille ja keskipitkille painosarjoille [20.5.2010]

• Canon tuo markkinoille kolme uutta mustavalkolaitetta korkealaatuiseen lyhyiden ja keskipitkien painosarjojen tuotantoon omatarvepainoille sekä tulostus- ja painopalveluille
• Lyhyt lämpenemisaika, monipuoliset painotuotteiden viimeistelytoiminnot
• Sekä Canon- että Fiery-tulostuspalvelimet aidolla PostScript 3 -ominaisuudella

Canon on julkistanut IPEX 2010 -messuilla kolme uutta innovatiivista lyhyiden ja keskipitkien tuotantolaitetta. Nämä omatarvepainoille sekä tulostus- ja painopalveluille suunnatut mustavalkotuotantoon tarkoitetut laitteet ovat ensimmäiset, jotka hyödyntävät Canonin imageRUNNER ADVANCE -teknologiaa.Uudet laitteet on nimetty nopeutensa mukaan: imageRUNNER ADVANCE 8085, 8095 ja 8105 kykenevät tuottamaan 85, 95 ja vastaavasti 105 painopintaa minuutissa.

imageRUNNER ADVANCE C9000 PRO -laitesarjasta tutun modulaarisen rakenteensa ansiosta uudet laitteet vievät vähän tilaa ja soveltuvat useisiin erilaisiin tuotannollisiin käyttötarkoituksiin. Uusi imageRUNNER ADVANCE –mustavalkotuotantolaite on kustannustehokas vaihtoehto esimerkiksi yliopistoille, jotka tarvitsevat laitteen sekä lyhyille että keskipitkille painosarjoille perustason painotuotteiden viimeistelyyn. Se soveltuu myös yrityksille, jotka tulostavat suuria määriä monin eri tavoin viimeisteltyjä painotuotteita.

Tehokkaiden imageRUNNER ADVANCE 8000 -sarjan laitteiden tulostustarkkuus on 1200 x 1200 dpi. Suurin soveltuva materiaalipaino on 256 g/m² (kaksipuolisessa tuotannossa 220 g/m²) ja laitteet tukevat SRA3-kokoa suurempiakin arkkeja, mikä on huomattava parannus verrattuna Canonin aiempiin iR7000-sarjan tuotantolaitteisiin.  Parannuksia edeltäjiin ovat myös painotuotteiden monipuolisemmat viimeistelytoiminnot ja lyhyempi lämpenemisaika sekä Canonin aito Adobe PostScript 3 -tulostuspalvelin. Laitteisiin voidaan liittää tuotantoympäristön tarpeiden mukaan Canon Adobe PostScript 3- tai PCL-RIP-tulostuspalvelinten lisäksi myös Fiery-pohjainen imagePASS U1 -tulostuspalvelin.

Mustavalkotuotantoon tarkoitetuissa imageRUNNER ADVANCE -sarjan laitteissa on suositun imageRUNNER ADVANCE PRO -värituotantolaitesarjan ominaisuudet: ammattirei’itysyksikkö, nidonta jopa 100 arkille kerralla, vihkonidonta jopa 20 arkille, vihkojen etureunan leikkuri ja viisi erilaista arkkien taittoa.

Esimerkillistä energiatehokkuutta

Laitteiden suunnittelussa ja valmistuksessa on käytetty Canonin omaa elinkaarianalyysia, jonka avulla voidaan minimoida hiilidioksidipäästöt kaikissa tuotantovaiheissa ja varmistaa mahdollisimman pieni energiankulutus myös käytössä. Ympäristöystävällisillä tekniikoilla, kuten kierrätys- ja biomuovin käytöllä, voidaan vähentää hiilidioksidipäästöjä yli 30 prosenttia edellisiin malleihin verrattuna.  imageRUNNER ADVANCE 8000 -sarjan mustavalkolaitteiden energiankulutusta kuvaava ENERGY STAR® TEC -arvo on luokkansa alhaisin. Uudet aiempia tuotemalleja energiatehokkaammat laitteet kuluttavat jopa 50 %* vähemmän energiaa – valmiustilassa vain 1,5 wattia.

"Omien havaintojemme mukaan omatarvepainot haluavat yhä useammin pitää tulostus- ja painopalvelut yrityksen sisällä saavuttaakseen kustannussäästöjä ja parantaakseen tuottavuutta. Uusien imageRUNNER ADVANCE -mustavalkotuotantolaitteiden joustavuus ja korkea painolaatu voidaan yhdistää erilaisiin työnkulkuihin ja ohjelmistoihin, kuten Canonin Helix-tuotantotyönkulkuun, Essential Business Builder -konsultointiohjelmaan ja Canonin huolto- ja tukipalveluun. Canon on sitoutunut auttamaan omatarvepainoja digitaalisen painamisen ja sen suomien uusien kasvumahdollisuuksien hyödyntämisessä”, vakuuttaa tuotepäällikkö Jouni Lakka Canon Oy:stä.

imageRUNNER ADVANCE 8000 -sarjan lisäksi Canon julkisti IPEX 2010 -messuilla imageRUNNER ADVANCE 6000 -sarjan. Kaikki kuusi uutta laitetta – joiden tulostusnopeudet ovat 55, 65 ja vastaavasti 75 sivua minuutissa – on suunniteltu toimistokäyttöön ja erityisesti suurille organisaatioille. Uusien laitteiden parempi tehokkuus, kehittyneempi tietoturva, laajemmat integrointimahdollisuudet ja pienempi ympäristökuormitus sekä saumaton yhteensopivuus nykyisiin IT- ja dokumentinhallinnan työnkulkuihin tekevät niistä erinomaisen vaihtoehdon digitaaliseen toimistoon.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jouni Lakka, puhelin 010 544 4486, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

*Canon imageRUNNER ADVANCE 8000 -sarjan virrankulutus valmiustilassa on vain 1,5 wattia, joka on huomattavasti alempi kuin Canon iR7000 -laitteiden 3,6 wattia.

Tietoja
Lehdistömateriaali