no consumer

Canonin uudet imagePROGRAF-suurkuvatulostimet – laatua isolla L:llä [14.4.2010]

Canon on tuonut markkinoille kolme uutta imagePROGRAF-suurkuvatulostinta: 44-tuumaisen (111,76 cm) iPF8300:n ja 24-tuumaiset (60,96 cm) iPF6350:n ja iPF6300:n.

Canon imagePROGRAF iPF6300

Korkealaatuisten suurikokoisten tulosteiden kysyntä ja käyttösovellusalueet kasvavat jatkuvasti ammattivalokuvauksen, vedostuksen ja taidekuvien markkinoilla. Uudet mallit antavat alan toimijoille yhä paremman mahdollisuuden laajentaa liiketoimintaansa ja löytää täysin uusia käyttösovelluksia, kuten suuren koon kuvakirjat, canvas- ja valotaulut sekä korkealuokkaiset väri- ja mustavalkotaidetulostukset.

Tarkka toisto myös tummissa kohdissa

Canonin uusi 12 värin LUCIA EX -pigmenttimustejärjestelmä tuottaa noin 20 % aiempaa laajemman väriavaruuden ja ensiluokkaisen värintoiston. Järjestelmän avulla saadaan syvemmät tummat ja terävät mustat sävyt. Tasainen sävyasteikko toistaa tarkasti myös valokuvien tummilla alueilla olevat yksityiskohdat. Uusissa musteissa on myös innovatiivinen polymeerirakenne, jonka ansiosta tulosteet kestävät entistä paremmin naarmuuntumatta. Vähäisempi kiilto ja metamerismi takaavat tasaisen ja kestävän lopputuloksen.

Jämäkän rakenteen ja uuden kuvankäsittelytekniikan ansiosta tulostusjälki on entistä tarkempaa. Viivat ja teksti toistuvat täsmällisesti ja värit ovat tasaisia. Huipputarkkuus tekee näistä imagePROGRAF-tulostimista erinomaisen vaihtoehdon värivedostusratkaisua tarvitseville alan ammattilaisille.

Yhteensopivuutta laajennettu

Uusissa malleissa on entistä laajempi kolmansien osapuolten RIP-tuki (esimerkiksi CGS, ColorGATE, DEV studio, EFI, Eisfeld (PosterJet), GMG, ONYX Graphics ja SCP) eri käyttötarkoituksia, kuten vedoksia, suunnittelua ja mainoskuvia, varten. Laajemman yhteensopivuuden ansiosta käyttäjät voivat hyödyntää erinomaista tulostuslaatua muuttamatta nykyisiä työnkulkujaan.

Canon on huomioinut myös suurkuvatulostinten laajat tulostusmateriaalivaihtoehdot ja parantanut imagePROGRAF-mallien yhteensopivuutta yleisimpien markkinoilla käytettävien materiaalien kanssa. Aitojen Canon-materiaalien lisäksi voidaan käyttää siis myös muiden valmistajien materiaaleja. Asetuksia voi myös lisätä ja muokata. Hahnemühlen, Ilfordin ja Sihlin suosittujen materiaalityyppien yhteensopivat ICC-profiilit voi ladata yritysten kotisivuilta.

Canon on myös kehittänyt yhdessä Contexin kanssa kattavan skannaus- ja tulostusratkaisun, joka toimii mutkattomasti yhteen uusien laitteiden kanssa. Uusien monitoimisten ja kompaktien Contexin laiteratkaisujen avulla hoituu helposti kaikenlainen suurkokoskannaus ja -tulostus.

Värikalibrointi helposti käyttöpaneelista

Uusiin ominaisuuksiin kuuluu myös värikalibrointitoiminto, joka käyttää tehokasta sisäistä monianturia tulostuspäiden tummuuden vaihtelun tunnistamiseen, säätämiseen ja korjaamiseen. Toimintoa on helppo käyttää tulostimen käyttöpaneelista, ja koko prosessi kestää vain muutaman minuutin.

Uusien LUCIA EX -musteiden laajan väriavaruuden hyödyntämiseksi laitteissa on kaksi innovatiivista tuuman (2,54 cm) levyistä tulostuspäätä, joissa on 2560 suutinta kullekin värille. Ne tulostavat neljän pikolitran pisteitä 2400 x 1200 dpi:n tarkkuudella.

Canon iPF8300- ja iPF6350-laitteissa on 80 gigatavun kiintolevy, mikä  virtaviivaistaa työnkulkua ja nopeuttaa isojen tiedostojen taustatulostusta sekä sallii töiden uudelleentulostuksen suoraan tulostimelta. Tuottavuuden maksimoimiseksi ja tulostusaikojen lyhentämiseksi uusissa malleissa on myös Gigabit Ethernet -verkkoliitäntä ja automaattinen kaksiteräinen poikittaissuuntainen leikkuri.

"Canonin viimeisten kahden vuoden aikana tekemät Insight-tutkimukset osoittavat, että suurkuvatulostus tarjoaa kasvumahdollisuuksia useille markkinasektoreille. Vastaamme tähän esittelemällä uudet imagePROGRAF-mallit. Niillä voidaan tuottaa korkealaatuisia, laajan väriavaruuden kattavia suurikokoisia tulosteita ja samalla optimoida käyttökustannukset ja tuottavuus. Näin alan yrittäjät voivat vastata asiakkaidensa vaatimuksiin ja kehittää liiketoimintansa tuottavuutta investoimatta uusiin työnkulkuihin”, toteaa Jouni Lakka Canon Oy:stä.

Uudet suurkuvatulostinmallit ovat jo myynnissä. Tarkempia tietoja Canonin valtuuttamilta jälleenmyyjiltä.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, puhelin 010 544 4548, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali