Canonin uudet digitaaliset väripainokoneet IPEX 2010 -messuilla [19.5.2010]

• Canon julkistaa imagePRESS C7010VP-, C6010VP- ja C6010-väripainokoneet
  • Uusi laitetekniikka lisää tuottavuutta, joustavuutta ja kannattavuutta
  • imagePRESS-sarja sisältää Canonin uusimman i1 Process Control v3 -värinhallintaohjelmistoratkaisun

Canon vie imagePRESS-painolaadun uudelle tasolle julkistamalla imagePRESS C7010VP-, C6010VP- ja C6010-väripainokoneet IPEX 2010 -messuilla Birminghamissa.

Uraa-uurtavan imagePRESS C7000VP -malliston pohjalta kehitetyt uudet painokoneet ovat entistä tuottavampia ja joustavampia. Ne tarjoavat lisäksi tutut imagePRESS-edut, kuten erinomaisen painolaadun ja korkean suorituskyvyn materiaalityypistä ja -painosta riippumatta. Uusien ominaisuuksien avulla saavutetaan suurempi tuottavuus erityisesti yksi- ja kaksipuolisessa painamisessa laajalle materiaalivalikoimalle (60–325 g/m²). Tämä takaa monipuoliset käyttömahdollisuudet tulostuspalveluille, kirjapainoille ja yritysten omatarvepainoille. Luja rakenne ja tehokkuus parantavat käyttöastetta ja vähentävät edelleen huollon tarvetta.

Uusi imagePRESS-sarja kertoo Canonin jatkuvasta sitoutumisesta painotekniikan kehittämiseen. Se sisältää X-Rite i1 Process Control v3 -ohjelmiston, joka on täysin uudistettu versio Canonin digitaaliseen värituotantoon tarkoitetusta värinhallintaohjelmistosta. X-Rite i1 Process Control v3 -version uudet ominaisuudet maksimoivat imagePRESS C7010VP:n värituotantolaadun ja antavat huomattavat edut laitteen operaattorille. Spottivärioptimoinnilla operaattori voi lisätä profilointiprosessiin spottivärejä, kuten brändivärejä, ja säätää imagePRESS-laitteen toistamaan ne erittäin tarkasti. Uudistetulla versiolla voi käyttää ajantasaisia PANTONE®-värikirjastoja ja varmistaa värien täsmällisyyden esikatselemalla ne digitaalisissa kirjastoissa uudella Print Safe Colours -toiminnolla.

"Uudet imagePRESS C7010VP -sarjan laitteet tarjoavat asiakkaillemme runsaasti uusia etuja - erinomaisen tuottavuuden, korkean käyttöasteen ja yleisimmin tuotettavien painotyösovellusten nopeamman tuotannon”, kertoo ammattitulostusratkaisuista vastaava tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka Canonilta. "Niiden avulla asiakkaamme voivat tehostaa print-on-demand-palvelujaan, tuottaa huippukiireiset painotyöt laadusta tinkimättä ja ponnistaa kasvuun uusia palveluita kehittämällä.”

Tuottavuutta voi kasvattaa entisestään uusilla imagePRESS Server –tulostuspalvelimilla (RIP), kuten imagePRESS Server 3200, 2200 tai 1200.  Uutuutena näissä EFI-tekniikkaan perustuvissa palvelimissa on uusi käyttöjärjestelmä, joka takaa nopeamman RIP-toiminnon, lyhyemmät tuotantoajat ja korkeamman käyttöasteen. Lisäksi uusissa tulostuspalvelimissa on Adoben Pdf Print Engine (APPE) natiivipainotiedostojen painamiseeen. Saatavana on myös CREO Color Server -tekniikkaan perustuva imagePRESS CR Server A7000 -tulostuspalvelin. Kaikkien mainittujen palvelinten ansiosta uusi imagePRESS-sarja voidaan intergoida useimpiin alan tuotantotyönkulkuihin.

Malliston voittokulku alkoi edellisillä IPEX-messuilla neljä vuotta sitten, jolloin Canon esitteli korkealuokkaiseen, suuren kapasiteetin digitaaliseen väripainotuotantoon tarkoitetun imagePRESS C7000VP -painokoneen. Luvut puhukoot puolestaan - heinäkuusta 2007 lähtien yli 1000 Canonin imagePRESS-väripainokonetta on otettu käyttöön ympäri Eurooppaa, ja ne tuottavat yli 100 miljoonaa sivua kuukausittain.

Uusi imagePRESS C7010VP -sarja on saatavana lokakuusta 2010 lähtien.

Halli 10, osasto CDEF270, 18.-25.5.2010, NEC Birmingham, Iso-Britannia

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jouni Lakka, puhelin 010 544 4486, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali