Canonilta parannettu tilausjärjestelmä- ja tuotannon työnkulkuratkaisu [19.5.2010]

• Helix Production Workflow 2.0 sisältää lukuisia uusia toiminnallisuuksia ja parannuksia, jotka lisäävät omatarvepainojen ja tulostuspalvelujen tuotannon tehokkuutta.
  • Parannettu tilausvaihe, painotyön valmistelu, työnkulun hallinta ja tuki suurkuvatulostukselle parantavat tuottavuutta.
  • Modulaarinen ja skaalautuva rakenne mahdollistaa räätälöinnin asiakkaan tarpeen mukaan.

Canon julkistaa IPEX-messuilla Birminghamissa Helix-version 2.0 (Helix Production Workflow, PW), joka on Canonin ainutlaatuinen tilausjärjestelmä- ja tuotannon työnkulkuratkaisu. Se tarjoaa yritysten omatarvepainoille ja tulostuspalveluille entistä tehokkaammat keinot tuottavuuden kasvattamiseen.

Helix PW 2.0 on saatavana perusversiona, joka on helposti sovitettavissa tuotantoympäristön vaatimuksiin. Modulaarisen ja skaalautuvan rakenteen ansiosta asiakkaiden ei tarvitse investoida kuin tarvitsemiinsa toimintoihin ja ominaisuuksiin. Helix PW 2.0 integroi töiden tilauksen ja tuotannon sekä auttaa hallitsemaan kiireisen tulostuspalvelun tuotantoprosessia. Se sisältää runsaasti uusia toimintoja.

Parannettu tilausvaihe sisältää hyväksyntätyönkulun, mikä mahdollistaa käyttäjäkohtaiset tilausrajat tai estää tarpeettomien töiden tilaamisen. Uudet tilauskäyttöliittymät tarjoavat lisää joustavuutta ja monipuolisuutta, ja edistynyt painotyön esitarkastus -toiminnallisuus auttaa ratkaisemaan ongelmat nopeasti.  Vaihtuvan tiedon tulostuksen suunnittelu (mukana PPML-tuki) ja sivujen esikatselu takaavat entistä nopeamman ja helpomman näyttövedostuksen.

Parannettu painotyön valmistelu tukee skannausta, kuvankäsittelyä ja editointia, minkä avulla paperidokumentit voi muuntaa korkealaatuiseksi digitaaliseksi dokumentiksi, sekä yhdistämistä olemassa olevaan digitaaliseen sisältöön.
Edistyneet asemointimallit tukevat monipuolisesti eri dokumenttityyppejä ja off-line-viimeistelyvaihtoehtoja, ja parannettu välilehtien mukauttaminen mahdollistaa aiempaa monimutkaisempien töiden koostamisen, muotoilun ja lähettämisen.

Parannettu työnkulun hallinta tukee moniportaista kustannusten jakoa ja tarjoaa tarkan budjetin seurannan – välttämätöntä esimerkiksi omatarvepainoille, jotka jakavat kulut eri yksiköille. Tulostusjonojen automatisoinnilla voidaan siirtää suurimpia töitä automaattisesti lähiverkosta tulostuspalveluun, mikä lisää keskitetysti painettua volyymiä. Samalla automatisointi vähentää töiden manuaalisesta käsittelystä aiheutuvia virheitä.

Parannettu suurkuvatulostustuki sisältää automaattisen hinnan laskennan ja kustannusseurannan, minkä ansiosta asiakkaiden on helppoa hyödyntää Canon-investointejaan. Mukana on myös natiivitiedostomuotojen ja mukautettujen materiaalikokojen tuki.

Ammattitulostusratkaisujen markkinointipäällikkö Mark Lawn Canon Euroopasta taustoittaa: "Canonin tuotekehitysfilosofian mukaisesti Helix-tuotantotyönkulun versiota 2.0 on parannettu Canonin tukeman omatarvepainoille suunnatun Corporate Reprographics: Trends and Opportunities (Yritysten omatarvepainojen trendit ja mahdollisuudet) -tutkimuksen vastausten perusteella.  Raportin mukaan monet omatarvepainot menettävät mahdollisuuden tarjota sisäisille asiakkailleen uusia lisäarvopalveluja tai käsitellä suuria työmääriä ja monimutkaisia töitä tehokkaamman työnkulun automatisoinnin puuttuessa.”

Mark Lawn toteaa myös: "Koska Canon on sitoutunut ammattitulostusmarkkinoihin, Helix-Production Workflown versio 2.0 on kehitetty vastaamaan omatarvepainojen vaatimuksia. Sen avulla yritykset voivat parantaa omatarvepainonsa kannattavuutta ja lisätä valikoimaansa uusia lisäarvopalveluja, kuten web-to-print-tilausjärjestelmän ja vaihtuvan tiedon tulostuksen. Helix PW 2.0 on täydellinen tilausjärjestelmä- ja työnkulunhallintapaketti, joka sisältää työn valmistelun ja lähetyksen sekä laitehallinnan. Ohjelmisto yksinkertaistaa järjestelmänvalvontaa automatisoinnilla ja tarjoaa erinomaisen ratkaisun talon sisäisen tulostuksen hallinnalle niin toimisto- kuin omatarvepainoympäristöissäkin.

Helix Production Workflow 2.0 on nähtävänä Canonin messuosastolla CRD- eli omatarvepainoalueella IPEX 2010 -messuilla. Osastolla on esittelyssä vaihtuvan tiedon tulostus, tilausjärjestelmä ja tuotannon työnkulku imagePROGRAF-suurkuvatulostinten sekä imageRUNNER- ja imagePRESS -arkkipainolaitteiden yhteydessä.
Helix Production Workflow 2.0 -ohjelmiston voi tilata IPEX-messuilla ja se on saatavana vuoden 2010 kolmannella neljänneksellä.

Halli 10, osasto CDEF270, 18.-25.5.2010, Birmingham NEC, Iso-Britannia

Lisätietoja: Canon Oy, Juha Wallin, puhelin 010 544 4327, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali