Canon Business Leap -kilpailu etsii uusia bisnesideoita [19.4.2010]

Canonin Euroopan-laajuinen Business Leap -kilpailu on käynnistynyt. Kilpailulla etsitään digitaalista painamista hyödyntäviä tuoreita bisnesideoita.

Kilpailuun voi osallistua laatimalla digitaaliseen painamisen hyödyntämiseen tähtäävän liiketoimintasuunnitelman. Ensimmäisestä 150:stä kilpailuun jätetystä ehdotuksesta raati valitsee 20 finalistia, joiden tulee esittää kolmivuotinen taloussuunnitelma. Heidän joukostaan kutsutaan 10 finalistia haastatteluun, jonka perusteella voittajat valitaan. Voittajat palkitaan Canon Expo -tapahtumassa Pariisissa lokakuussa 2010.

Arvokkaat palkinnot

Kilpailun palkintojen kokonaisarvo on yli 100 000 euroa. Voittaja saa käyttöönsä täysin varustellun Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO -digipainokoneen ja Canonin Essential Business Builder -konsultointipalvelun. Toisen palkinnon muodostaa 44 tuuman Canon imagePROGRAF iPF8300 -suurkuvatulostin ja konsultointipalvelu. Kolmas palkinto käsittää konsultointipalvelun.

Ponnistus kasvuun

Canon Business Leap -kilpailun tavoitteena on kannustaa graafisen alan yrityksiä kehittämään toimintaansa ja tarjota samalla apua kattavan liikeidean luomisessa, mikä on keskeinen vaatimus kaikille rahoitusta etsiville painoalan yrittäjille.

Tuomaristo painottaa muun muassa seuraavia tekijöitä: liikeidean omaperäisyys, suunnitelman selkeys ja vakuuttavuus, toteuttamiskelpoisuus, markkinointitutkimuksen ja -strategian laatu, esitetyt myyntimahdollisuudet ja -tavat sekä ympäristövaikutusten ja kestävän kehityksen huomioiminen.

Hakulomake ja säännöt

Canon Business Leap -kilpailun osallistumislomake ohjeineen ja sääntöineen on ladattavissa osoitteesta. Liiketoimintasuunnitelma ja sitä tukevat asiakirjat tulee toimittaa sähköpostitse osoitteeseen BusinessLeap@canon-europe.com viimeistään 31.7.2010. Hakemus kuitataan vastaanotetuksi sähköpostitse.

Finalistien haastattelut tapahtuvat 1.8.-15.9.2010. Voittajille ilmoitetaan 30.9.2010 mennessä.

Liiketoimintasuunnitelman teko on vaativaa, joten Canon sitoutuu antamaan kirjallista palautetta kaikille kilpailuun hyväksytyille, jotka ovat jättäneet suunnitelman määräajassa.  Palautetta annetaan mahdollisimman pian kilpailun umpeuduttua, viimeistään lokakuun 2010 loppuun mennessä.

Canon Euroopan ammattitulostusratkaisuista vastaava johtaja David Preskett kommentoi kilpailua seuraavasti: ”Professori Frank Romanon johtama tuore tutkimuksemme Redefinition of the Digital Printer - Digitaalisen tulostuksen uudelleenmäärittely osoittaa, että painoalan yritykset suhtautuvat jälleen optimistisesti tulevaisuuteen. Tutkimuksesta ilmenee myös selvästi, että yritykset, jotka ovat omaksuneet digitaalipainotekniikan laajentaakseen palveluvalikoimaansa, nousevat lamasta valmiimpina hyödyntämään uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Business Leap -kilpailu tarjoaa tilaisuuden suunnitelmien toteuttamiseen hyvin pienellä riskillä.”

Kilpailuun liittyvät kysymykset voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen BusinessLeap@canon-europe.com. Tuomarien päätös on lopullinen, eikä Canon keskustele kilpailun lopputuloksesta kenenkään osallistujan kanssa.

Lisätietoja Suomessa: Canon Oy, Juha Wallin, puhelin 010 544 4327, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali