no consumer

Canon vauhdittaa digikuvapalveluiden kehittymistä [4.2.2009]

Digitaaliseen kuvaan liittyvät palvelut ovat kasvamassa räjähdysmäisesti Länsi-Euroopan markkinoilla. Vuonna 2007 palvelutuotannon arvo oli 409 miljoonaa euroa vuosikasvun ollessa 100 %. FutureSource Consultingin ennusteen mukaan markkina kasvaa 977 miljoonaan euroon vuoteen 2011 mennessä.

Kasvu perustuu kuvapalveluiden voimakkaaseen monipuolistumiseen. Kuluttajien ulottuville syntyy erilaisia tuote- ja palvelupaketteja, joiden avulla digikuvista saadaan nykyistä enemmän irti. Valokuva-albumit, kortit, julisteet ja muut näyttävät kuvatulosteet yleistyvät sitä mukaa kuin painotalot, tulostuspalveluiden tarjoajat ja kaupan alan toimijat tuovat uusia palveluita tarjolle.

Digitaalisen kuvantamisen markkinajohtaja Canon osallistuu palvelukehitykseen helpottamalla palveluiden saatavuutta. Yksi saatavuutta parantavista askelista on TAOPIX-ohjelmisto.

TAOPIX on Transeo Median kehittämä valokuva-albumien tuottamiseen keskittyvä ohjelmistoratkaisu, joka mahdollistaa sekä tilausten ja maksuliikenteen hoitamisen että työprosessien ja lopputuotteiden tuotannon hallinnan. Ohjelmistotuotteena se on suunnattu palvelujen tarjoajille.

Ohjelmisto tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia vaikuttavien kuvaelämysten välittämiseen. Digitaalisiin kuviin voidaan lisätä elämyksellisyyttä esimerkiksi erilaisilla kuvioilla, kehyksillä ja asetteluilla. Palveluntarjoaja voi jakaa valmiiksi suunniteltuja mallipohjia ja kehyksiä helpottamaan loppuasiakkaan toimintaa.

Ainutlaatuinen käyttäjälisensointi varmistaa töiden ja tuottojen päätyvän sille palveluntarjoajalle, joka on jakanut käyttäjälisenssin loppuasiakkaalle. Internet-pohjainen lisensointi tekee uusien valokuvatuotteiden julkaisemisen loppukäyttäjille helpoksi.

Valokuvatuotteiden ja -palveluiden loppukäyttäjiä voivat olla esimerkiksi yritykset, oppilaitokset, urheiluseurat sekä yksittäiset kuluttajat.

’’TAOPIXin kaltaiset sovellukset vaikuttavat muun muassa oppilaitosten ja järjestöjen valokuvaukseen ja valokuvien käyttöön. Uusien palveluiden myötä kuvien hyödyntämismahdollisuudet lisääntyvät tuntuvasti. Samalla ohjelmistoratkaisut helpottavat palveluntarjoajien liiketoimintaa ja luovat alan yrityksille kokonaan uusia bisnes-mahdollisuuksia’’, kertoo palvelumarkkinointipäällikkö Tommi Sahlstén Canonilta.

TAOPIXin kehitystyö kytkeytyy osaksi Canonin Path to Profit -ohjelmaa, jonka tarkoituksena on edesauttaa alan yritysten liiketoimintaa ja palvelukehitystä.

Lisätietoja: Canon Oy, Tommi Sahlstén, Yritysratkaisut, palvelumarkkinointipäällikkö, puhelin 010 544 4480, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi.