Canonin uuden sukupolven monitoimilaitteet parantavat tuottavuutta ja vähentävät kustannuksia [17.9.2009]

Canon julkistaa uuden innovatiivisen monitoimilaitteisiin perustuvan tulostusjärjestelmän, jonka avulla toimistotulostaminen siirtyy uudelle aikakaudelle.

imageRUNNER ADVANCE C5051

Canon imageRUNNER ADVANCE -monitoimilaitteet pitävät sisällään satoja uudistuksia, joiden lähtökohtana ovat olleet muun muassa etähallittavuus, integroitavuus eri järjestelmiin, kustannustehokkuus ja ympäristövaikutusten minimointi. Suunnittelussa on myös otettu huomioon joukko asiakkailta ja kumppaneilta saatuja kehitystoiveita.

Kokonaisuuteen kuuluu kolme uutta tuotesarjaa imageRUNNER ADVANCE C5000 -ja C7000-sarjat toimistokäyttöön ja imageRUNNER ADVANCE C9000 PRO -sarja painojen ja tulostuspalvelujen käyttöön.

Toimiston työnkulku voidaan automatisoida, jolloin dokumenttien käsittely saadaan entistä joustavammaksi ja tehokkaammaksi

Laitteissa on suuri ja laadukas LCD-kosketusnäyttö. Näyttö ja käyttöliittymä voidaan räätälöidä henkilökohtaisiksi, jolloin käyttäjän useimmin tarvitsemat toiminnot ovat nopeasti käytettävissä ja työn automatisointi helpottuu. imageRUNNER ADVANCE -järjestelmässä käyttäjät voidaan tunnistaa henkilökortilla ja tulostin luovuttaa tulosteet vain oikealle käyttäjälle. Laitteet myös keskustelevat keskenään, jolloin laite- ja käyttäjäasetukset voidaan jakaa automaattisesti laitteesta toiseen ja laitteet voivat jakaa toistensa resursseja, kuten kiintolevyjä.

”Monitoimilaite on paitsi jaettu, myös henkilökohtainen, sillä käyttäjätunnistuksen avulla jokainen käyttäjä saa oman käyttöliittymän, joka on helppo, mukava ja nopea. Käyttäjätunnistus parantaa oleellisesti myös tietoturvaa”, Canon Oy:n toimistoratkaisujen markkinointipäällikkö Markus Winnett sanoo

Canon on tehnyt yhteistyötä johtavien ohjelmistovalmistajien, kuten Microsoftin, Adoben ja NT-Waren kanssa, millä varmistetaan uuden imageRUNNER ADVANCE -järjestelmän yhteensopivuus yleisimpien toimisto-ohjelmien ja -ympäristöjen kanssa. Office Open XML mahdollistaa skannatun asiakirjan tehokkaan jatkokäytön.

Järjestelmä tukee Adobe LiveCycle Rights Management -teknologiaa, jonka avulla skannattujen PDF-dokumenttien käyttöoikeuksia voidaan rajata. Document Scan Lock Kit liittää tulosteisiin haluttaessa turvallisen vesileiman, joka estää kopioinnin.

”Asiakirjojen sujuva käsittely ja hallinta ovat jokaisen organisaation etu. Uudet imageRUNNER ADVANCE -laitteet vievät dokumenttien käsittelyn aivan uudelle tasolle, sillä monitoimilaitteet liittyvät saumattomasti yrityksen olemassa oleviin sovelluksiin. Näin tiedon ja ideoiden välittäminen, käsittely ja arkistointi toimivat kokonaisuutena ’’,  Winnett korostaa.

imageRUNNER ADVANCE:n suunnittelussa on paneuduttu huolellisesti ympäristöasioihin. Laitteissa on markkinoiden paras energiatehokkuus. Hiilidioksidipäästöjä on voitu vähentää aiemmista ratkaisuista jopa 50 prosenttia. Uusissa laitteissa käytetään monin paikoin biomuovia, ja laitteet täyttävät luonnollisesti Energy Star -ympäristömerkintäohjelman ja RoHS-direktiivin vaatimukset.

Lisätietoja:

Canon Oy