Canonin imageRUNNER ADVANCE PRO -sarja tuo joustavuutta tulostus- ja painopalveluille [17.9.2009]

Canon on julkistanut uuden imageRUNNER ADVANCE C9000 PRO -tuotesarjan, joka parantaa tulostus- ja painopalveluiden joustavuutta ja tehokkuutta. Tuotesarja on tarkoitettu lisäämään pienen volyymin tuotannon monipuolisuutta uusien painotuotteiden viimeistelytoimintojen ja modulaarisen rakenteen avulla.

imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO

Sarjan kaksi uutta laitetta, imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO ja C9060 PRO on suunniteltu tulostus- ja painopalveluille, joiden tuotantovolyymit ovat pienempiä kuin Canonin digitaalisia imagePRESS -painokoneita käyttävien yritysten.

Uusien imageRUNNER ADVANCE PRO -laitteiden käyttäjiä ovat muun muassa tulostuspalvelut ja pikapainot, yritysten omatarvepainot sekä pienet ja keskisuuret painotalot, jotka haluavat lisää joustavuutta ja kustannustehokkuutta painotuotantoonsa.

imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO- ja C9060 PRO -laitteiden kuvanlaatu on pienivolyymisten tuotantolaitteiden kokoluokassa ennennäkemätön. Laitteet tuottavat 4200 ja 3600 painopintaa tunnissa. Niissä voidaan käyttää päällystettyä tai päällystämätöntä materiaalia jopa 300 grammaan asti, ja arkkikoko on suurempi kuin SRA3. Näitä materiaaleja voidaan painaa myös kaksipuolisesti. Tuottavuutta lisää edelleen 4250 arkin luovutuskapasiteetti.

Laitteet voidaan varustaa joko sisäänrakennetulla ImagePASS-A1- tai ulkoisella ColorPASS-GX300 -väritulostuspalvelimella. Molemmat RIP-mallit ovat kehitetty varta vasten uusiin laitteisiin Canonin ja EFI:n yhteistyönä.

ImageRUNNER ADVANCE PRO -laitteisiin on saatavilla monipuolinen valikoima viimeistelylisävarusteita. Näitä ovat muun muassa ammattirei’itinlaite, 100 arkin nitova viimeistelijä, 20 arkin vihkoviimeistelijä, vihkojen etureunan leikkuri ja viisi erilaista arkkien taittotapaa hallitseva arkkien taittoyksikkö.

Laitteiden modulaarisen rakenteen ansiosta ne on helppo asentaa ja koota kunkin asiakkaan tuotantoon parhaiten sopivaksi. Laitteet voidaan myös sovittaa digitaalipainon työnkulkuun olemassa olevien laitteiden rinnalle.

”Monet asiakkaamme ovat kaivanneet pienten sarjojen tuotantoon isommista digitaalipainokoneista tuttua tuottavuutta, nopeutta ja kuvanlaatua pienemmillä investoinneilla. imageRUNNER ADVANCE PRO tarjoaa näille asiakkaille joustavan ja skaalautuvan ratkaisun, joka täydentää heillä jo olevaa digitaalista painokalustoa”, sanoo Canon Oy:n tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka.

Uusi imageRUNNER ADVANCE PRO -laitteet ovat saatavissa Suomessa marraskuussa.

Lisätietoja: Canon Oy, Ammattitulostusratkaisut, tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka, puhelin 010 544 4486 sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon Oy toimittaa toimisto- ja ammattitulostamisen sekä dokumentinhallinnan ratkaisuja ja palveluita julkiselle sektorille sekä yrityksille ja yhteisöille. Yhtiön omien toimipisteiden ja täyden palvelun jälleenmyyjien muodostama Canon Business Center -ketju tarjoaa paikallista palvelua maanlaajuisesti 500 asiantuntijan voimin. Taloustutkimuksen vuosittain teettämässä Toimisto-tutkimuksessa Canon on sijoittunut asiakaspalvelun osalta parhaaksi tulostusratkaisujen toimittajaksi jo kolme kertaa peräkkäin. Canonin toisen liiketoiminta-alueen muodostavat kuluttajatuotteet, kuten kamerat sekä henkilökohtaiset tulostimet. Vuonna 2008 Canonin markkinamyynti Suomessa oli 164,9 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 400.