Canonille kaksoisvoitto 2009 European Digital Press Awards -kilpailussa [27.8.2009]

Canonin ammattikäyttöön suunnitelluille tulostimille ja painokoneille on myönnetty kaksi arvostettua European Digital Press Award -palkintoa Grafitalia-messuilla Italiassa. Canon imagePROGRAF 6000S/8000S/9000S -suurkuvatulostimet palkittiin parhaina tuotteina valokuvatulostimien sarjassa, ja Canon imagePRESS 1135 voitti mustavalkotuotantoon tarkoitettujen digitaalisten arkkipainokoneiden sarjan.

"Palkinnot osoittavat, että Canon on onnistunut kehittämään vaativien tuotantoympäristöjen ja muuttuvien markkinoiden tarpeisiin vastaavia korkealaatuisia tuotteita", sanoo Canonin tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka.

Canon imagePRESS 1135 on digitaalinen mustavalkopainokone, joka yltää 8100 painopinnan tuotantoon tunnissa. Sen tuotantotarkkuus on 1200 dpi:tä ja materiaalivalikoima kattaa jopa 300 g/m2 painomateriaalit. Painolaatu, tuottavuus ja viimeistelyn monipuolisuus nostavat imagePRESS 1135 laitteen digitaalisen mustavalkopainamisen huipulle.

"Suomessa mustavalkoinen painaminen siirtyy yhä enemmän perinteisestä digitaaliseksi. Digipainaminen on nopeaa ja se mahdollistaa pientenkin sarjojen tekemisen edullisesti, minkä vuoksi näille tuotteille on kasvavaa kysyntää", sanoo tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka Canonilta.

Canon imagePROGRAF 6000S/ 8000S/9000S -suurkuvatulostimet on suunniteltu ensisijaisesti graafisen alan ammattilaisille. 24-60-tuuman tulostimet käyttävät 8 värin LUCIA-pigmenttimustejärjestelmää, joka tuottaa laadukkaat tulosteet alhaisella värienkulutuksella ja suurella tuotantonopeudella.

"Suurkuvatulostaminen lisääntyy, koska kuluttajat haluavat saada omia yksilöllisiä kuviaan isokokoisina. Kankaille ja taidepapereille tulostettavia kuvia käytetään yhä enemmän sisustuselementteinä. Yritykset puolestaan tarvitsevat muutaman julisteen sarjoja liiketiloihin, messuille ja muihin tapahtumiin", sanoo Jouni Lakka

European Digital Press (EDP) -yhdistyksen perusti vuonna 2006 seitsemän Euroopan johtavaa digitaaliseen painamiseen keskittyvää ammattilehteä. Lehtien yhteenlaskettu lukijamäärä on yli miljoona. EDP Award -palkinnot jakaa toimikunta, johon kuuluu toimittajia, insinöörejä, riippumattomia graafisen alan konsultteja ja muita alan ammattilaisia.

Lisätietoja: Canon Oy, Ammattitulostusratkaisut, tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Lakka, puhelin 010 544 4486, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon Oy toimittaa toimisto- ja ammattitulostamisen sekä dokumentinhallinnan ratkaisuja ja palveluita julkiselle sektorille sekä yrityksille ja yhteisöille. Yhtiön omien toimipisteiden ja täyden palvelun jälleenmyyjien muodostama Canon Business Center -ketju tarjoaa paikallista palvelua maanlaajuisesti 500 asiantuntijan voimin. Taloustutkimuksen vuosittain teettämässä Toimisto-tutkimuksessa Canon on sijoittunut asiakaspalvelun osalta parhaaksi tulostusratkaisujen toimittajaksi jo kolme kertaa peräkkäin. Canonin toisen liiketoiminta-alueen muodostavat kuluttajatuotteet, kuten kamerat sekä henkilökohtaiset tulostimet. Vuonna 2008 Canonin markkinamyynti Suomessa oli 164,9 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 400.