Canon ja Agfa strategiseen kumppanuuteen [15.4.2008]

Yksi painoalan merkittävimmistä yhteistyöjärjestelyistä näkee päivänvalon, kun Canon Eurooppa ja Agfa Graphics käynnistävät strategisen kumppanuuden. Yhteistyöstä kerrottiin 19. maaliskuuta Pre-Drupa Media Weekin yhteydessä. Käytännössä kumppanuus tarkoittaa uudenlaista laite- ja ohjelmistointegraatiosta syntyvää tehokkuutta, joka hyödyttää koko digitaalisen painamisen arvoketjua.

Canon tunnetaan digitaalisten painokoneiden valtabrändin imagePRESSin kehittäjänä ja valmistajana. Monipuoliset imagePRESS-painokoneet ovat tuoneet digitaaliseen painamiseen laatua, nopeutta ja hallittavuutta.

Agfa taas on painamisen työnkulkuja ohjaavien ohjelmistoratkaisujen johtava kehittäjä. Agfan Apogee Suite on JDF-standardin mukaisten työnkulkuratkaisujen lippulaiva.

Strategisen kumppanuuden myötä imagePRESS-laitteet ja Apogee Suite –ratkaisu ovat integroitavissa ylivertaiseksi kokonaisuudeksi, joka tarjoaa tehokkaita ja automatisoituja työnkulkuja. Ohjelmiston avulla painotöiden hallinta on entistä helpompaa. Vedostaminen käy sujuvasti ja painotöissä työn laatu voidaan optimoida nopeasti.

Kumppanuus on sikäli poikkeuksellinen, että se näkyy sekä digitaalisessa painamisessa että perinteisessä offset-painamisessa. Digitaalisessa painamisessa sen edut tulevat esiin erityisesti painotöiden automatisoinnissa ja helpossa hallittavuudessa ja perinteisessä painotoiminnassa taas mm. pre-press-työnkulkujen hallinnassa.

Yhteistyö on osa Canon Workflow Programia, joka keskittyy painoalan toimijoiden työnkulkujen tukemiseen ja tehostamiseen. Canon kehittää ohjelman puitteissa erityyppisiä painopalveluiden tarjoajien toimintaa helpottavia työvälineitä ja ratkaisuja.

Lisätietoja:
Canon Oy, Ammattitulostusratkaisut, markkinointipäällikkö Juha Wallin, puhelin 010 544 4327, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi