no consumer

Kuluttajatuotetuki

    Palaute

    Pyydämme ystävällisesti auttamaan palvelumme kehittämistä vastaamalla lyhyeen kyselyyn joka on Canon tukipalvelun käyttämisen perustuva.

    Suorita tutkimus loppuun

    Ei kiitos

    Tuotehuolto

    Saat kaikki tarvittavat tiedot tuotteen lähettämisestä huoltoon. Saat esimerkiksi lisätietoja lähimmän Canon-huollon sijainnista ja tuotteen toimittamisesta huoltoon. Jos sinulla on kysyttävää, Usein kysytyt kysymykset -osion vastaukset voivat auttaa.

    Huoltopisteet

    Valitse tuotteesi hakusuodatinten avulla. Siten löydät Canon-tuotteellesi oikean valtuutetun huoltoliikkeen.

    Voit tämän jälkeen viedä tuotteen suoraan huoltoon tai järjestää sen toimituksen huoltoliikkeeseen. Katso lisätietoja huoltokäytännöistämme.

    Huomautus – Maasta riippuen tulostin voi kuulua On-Site-takuupalvelun piiriin, jos tulostin on imageRUNNER C1225iF-, PIXMA PRO-1- tai imagePROGRAF PRO-1000 tai tietty MAXIFY- tai i-SENSYS-tulostin. Jos tulostin kuuluu Canon European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin, tarkista palvelun saatavuus. Jos tuote kuuluu takuupalvelun piiriin, ota meihin yhteyttä, niin järjestämme palvelun. Jos tuote ei kuulu On-Site-palvelun piiriin, voit etsiä valtuutetun huollon alla olevalla hakutoiminnolla.

    Canon-tuotteeni ei toimi – Mitä minun pitää tehdä?

    Tutustu ensin kuluttajatuotteidemme tukiosioon, jossa olevat tiedot voivat olla avuksi ongelmasi ratkaisemisessa. Kun olet valinnut tuotteesi, voit tutustua usein kysyttyihin kysymyksiin, käyttöoppaisiin ja ohjaimiin sekä ladata ohjelmistoja ja laiteohjelmistoja. Käytettävissäsi on myös muita hyödyllisiä tietoja esimerkiksi siitä, miten voit ottaa meihin yhteyden puhelin- ja sähköpostitukea varten.

    Jos et pysty ratkaisemaan ongelmaa näiden tietojen avulla ja tuote vaatii huoltoa, noudata seuraavassa kuvattua menettelyä. Koska menettelyssä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.


    Canon-tuotteeni on huollettava. Miten minun tulee toimia?

    1 – Tulosta ja täytä tuotteen mukana palautettava Canon-huoltolomake

    Lomakkeesta saamme kaikki tiedot, jotka tarvitsemme tuotteesi ongelman tutkimisessa, tuotteen huoltamisessa tarvittaessa ja tuotteen huollon tilanteesta tiedottamisessa. Jos et voi tulostaa lomaketta, kirjoita samat tiedot kirjeeseen ja lähetä se meille tuotteen mukana.

    2 – Etsi lähin valtuutettu Canon-huolto

    Löydät lähimmän valtuutetun Canon-huollon tiedot huoltohakupalvelumme avulla.

    3 – Varmista, että sisällytät kaikki tarvittavat tiedot palautettavan tuotteen mukaan

    Jos vaadit takuuhuoltoa, sisällytä mukaan tuotteen ostotodistus, jossa näkyy ostopäivämäärä. Canon ei voi tarjota takuuhuoltoa, jos Canonille ei toimiteta soveltuvaa takuuhuoltoa tukevaa asiakirjaa.

    4 – Varmista, että tuote on pakattu turvallisesti kuljetusta varten

    Koska Canon ei ole vastuussa tuotteen katoamisesta tai vahingoittumisesta kuljetuksen aikana, suosittelemme, että tuote pakataan turvallisesti ja varmasti. Tuotteen arvon mukaan lähetyksen vakuuttamista saattaa myös kannattaa harkita.

    Huomaa, että voit aina itse viedä tuotteen valtuutettuun Canon-huoltoon. Aukioloajat, osoitteen ja muut tarvittavat tiedot saat yllä olevan Huoltojen yhteystiedot ‑linkin kautta.


    Kun olen lähettänyt tuotteen huollettavaksi, mitä tapahtuu seuraavaksi?

    Kun valtuutettu Canon-huolto on vastaanottanut tuotteen, se rekisteröidään huoltojärjestelmäämme ja vastaanoton vahvistukseksi sinulle lähetetään vastaanoton kuittausviesti.

    Jos vaadit tuotteelle takuuhuoltoa, tuotteen alkutarkastus ja tukidokumentointi suoritetaan takuun soveltuvuuden varmistamista varten. Jos takuuhuolto on sovellettavissa, tuotetta käsitellään vakiohuoltokäytäntömme mukaisesti, ja huollon valmistuttua tuote lähetetään sinulle tai toimitetaan noudettavaksesi.

    Jos takuuhuoltoa ei jostain syystä voida soveltaa, sinulle ilmoitetaan siitä ja maksullisen tuotehuollon hinnasta voidaan esittää arvio. Tästä arviosta saatetaan veloittaa nimellinen maksu, mutta sinulta pyydetään kuitenkin etukäteen hyväksyntä sille. Mahdollisen arvion yhteydessä ilmoitetaan, kuuluuko huolto kiinteähintaisen huoltomme piiriin. Muutoin arvio perustuu arvioituun tarvittavien varaosien ja työn hintaan.

    Asiakas voi aina hyväksyä tai hylätä Canonin antaman kustannusarvion ilmoittamalla asianmukaiselle valtuutetulle Canon-huollolle, haluaako asiakas jatkaa. Jos hylkäät kustannusarvion, Canon palauttaa tuotteen. Jos hyväksyt kustannusarvion, tuotetta käsitellään huoltokäytäntömme mukaisesti, ja kun tuote on huollettu, se lähetetään sinulle tai toimitetaan noudettavaksesi.

    Canon on sitoutunut suojaamaan yksityisyyttäsi, ja antamiasi henkilökohtaisia tietoja käytetään vain huoltokäytäntöön liittyvissä asioissa. Canon käsittelee henkilökohtaisia tietojasi turvallisesti, eikä niitä käytetä mihinkään muihin tarkoituksiin. Lisätietoja Canonin tietosuojakäytännöstä on Canonin käyttöehdoissa.

    Näistä usein kysyttyjen kysymysten vastauksista on hyötyä, jos olet lähettämässä tuotettasi huoltoon.

    Usein kysytyt kysymykset

    Huomaa, että tämä koskee Canonin kuluttajatuotteita.

    K: Mitä maksaa hinta-arvio?

    V: Tämä vaihtelee huolloittain ja on lisäksi riippuvainen tuotteesta.

    K: Minne toimitan virheellisen ja takuunalaisen tuotteeni?

    V: Ota yhteys lähimpään Canonin valtuutettuun huoltoon tuotteen sinne toimittamisesta. Voit kääntyä myös tuotteen huoltoon toimittamisessa jälleenmyyjäsi puoleen.

    K: Mitä lähetän tuotteen mukana huoltoon? Tarvikkeet, laturi, johto jne.

    V: Lähetä kaikki tuotteeseen kuuluvat tarvikkeet, mikäli ongelma ei kohdistu vain yksittäiseen tarvikkeeseen. HUOM! Lähettäessäsi tulostimen huoltoon jätä mustekasetit paikoilleen.

    K: Kuinka saan tietää tuotteeni korjauksen tilan?

    V: Kysy korjauksen tilaa huollosta tai jälleenmyyjältäsi riippuen minne sen alun perin olet jättänyt.

    K: Haluan uuden tuotteen sen sijaan, että Canon korjaa vanhan.

    V: Canon normaalisti korjaa tuotteensa - huolto päättää mahdollisesta vaihdosta. Mikäli kyse on uudesta tuotteesta, ota yhteys jälleenmyyjääsi.

    K: Haluan valittaa korjauksesta, kun sain sen takaisin, siitä puuttui tarvikkeita jne.

    V: Ota yhteys korjauksen tehneeseen huoltoon.

    K: Sama ongelma ilmeni uudestaan korjauksen jälkeen, mitä teen?

    V: Mikäli huolto ei ole onnistunut korjauksessaan, ota yhteys samaiseen huoltoon tehdäksesi valituksen tehdystä korjauksesta.

    K: Mitä takuun ulkopuolella olevan tuotteeni korjaus maksaa?

    V: Ota yhteys lähimpään huoltoon saadaksesi hinta-arvion.

    K: Maksaako tuotteen huolto, vaikka siitä ei löydy vikaa?

    V: Takuun aikana tästä ei laskuteta, jos kyseessä ilmenee olleen käyttöön liittyvä ongelma.

    K: Miten voin hankkia ohjekirjan, ajurit tai ohjelmiston?

    V: Mikäli olet hävittänyt ohjekirjasi, ajuri- tai ohjelmisto CD:si, ota yhteys lähimpään jälleenmyyjääsi tilataksesi uuden. Voit myös ladata jotkut käyttöohjeet, ajurit ja ohjelmat lataussivultamme.

    K: Mistä voin tilata tuotteeseeni lisä- tai kulutustarvikkeita?

    V: Ota yhteys lähimpään jälleenmyyjääsi.

    K: Mistä voin hankkia varaosia tuotteeseeni?

    V: Huomioi, että takuu ei ole voimassa mikäli vaihdat varaosan purkamalla tuotteen osiin. Tällaisessa tapauksessa suosittelemme, että otat yhteyttä Canonin valtuutettuun huoltoon. Muut tuotetta purkamatta vaihdettavissa olevat osat voit tilata Convena International: lta: 09 615 08 100

    Huoltolomake

    Tulosta tämä lomake ja täytä kaikki pyydetyt tiedot. Lomakkeesta saamme kaikki tiedot, jotka tarvitsemme tuotteesi ongelman tutkimisessa, tuotteen huoltamisessa tarvittaessa ja tuotteen huollon tilanteesta tiedottamisessa. Jos et voi tulostaa lomaketta, kirjoita samat tiedot kirjeeseen ja lähetä se meille tuotteen mukana.

    Tulosta ja täytä tuotteen mukana lähetettävä Canon-huoltolomake