Esittelyssä uusi kirja valokuvauksen harrastajalle – PAREMPIA KUVIA Canon EOS -järjestelmäkameralla [5.11.2008]

Järjestelmäkameroita myydään nykyisin enemmän kuin koskaan. DigiExpo-messujen yhteydessä julkistettu uutuuskirja "Parempia kuvia Canon EOS -järjestelmäkameralla" tarjoaa tietoa kaikille kuvaajille, jotka haluavat oppia kuvaamaan paremmin. Kirja on ensimmäinen EOS-kamerajärjestelmään keskittyvä teos Suomessa. Muualla maailmassa kameramerkkiin tai -tyyppiin keskittyviä valokuvauskirjoja on tehty jo pitkään.

Kirja pureutuu Canonin EOS-järjestelmäkameroiden kuvaus- ja säätömahdollisuuksiin. Kirja esittelee laajasti myös EOS-kameroihin sopivia EF-/EF-S-objektiiveja ja lisälaitteita. Kuvausvälineiden lisäksi kirjassa käydään ymmärrettävästi läpi kaikki valokuvauksen perusasiat aukon ja valotusajan määrittämisestä ISO-herkyyden ja valkotasapainon säätöön. Kirjassa on runsaasti valokuvausvinkkejä sekä valokuvaukseen ja kameroihin liittyvä sanasto. Aiheet käsitellään selkeästi kompakteina kokonaisuuksina aukeamittain ja visuaalisuuteen on kiinnitetty paljon huomiota.

Kirjan ovat kirjoittaneet Peter Forsgård ja Jukka Kolari. Peter Forsgård on ammattivalokuvaaja, joka on kirjoittanut valokuvauksesta useisiin alan lehtiin, toiminut valokuvauksen kouluttajana ja tehnyt aikaisemmin valokuvausta käsittelevän Hyvä kuva -teoksen. Jukka Kolari on työskennellyt mm. kustannustoimittajana ja kuvaavana toimittajana. Hän on kirjoittanut lehtiartikkeleja valokuvauksesta ja kameroista alan lehtiin sekä tehnyt lukuisia eri alojen opaskirjoja. Kirjan valokuvat edustavat usean valokuvaajan tuotantoa. Kirjan on kustantanut Habakuk Books, joka on kansainvälisiin kirjaprojekteihin erikoistunut kustannustalo.

Parempia kuvia Canon EOS -järjestelmäkameralla -kirjan suositusvähittäishinta on 49 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi