Canon EOS 1100D – portti EOS-maailmaan [7.2.2011]

Canonin uusi digitaalinen järjestelmäkamera EOS 1100D on suunniteltu kuvaajille, jotka haluavat tallentaa upeita valokuvia ja teräväpiirtovideoita. Kamerassa on käytetty paljon samoja tekniikoita kuin edistyksellisemmissä malleissa, ja onnistuneiden kuvien ottaminen on helppoa. EOS 1100D tekee valokuvauksesta hauskaa!

EOS 1100D kasvaa käyttäjän taitojen myötä. Se avaa portin Canonin tunnetun EOS-järjestelmän maailmaan. Kameraan on saatavana yli 60 objektiivia ja muita lisävarusteita, kuten Speedlite-salamalaitteita, joiden avulla käyttäjä pääsee tutustumaan valokuvauksen hienouksiin.

Kamera opastaa kuvaajaa
Monipuolisella järjestelmäkameralla ikimuistoiset hetket tallentuvat laadukkaiksi kuviksi ja 720p-teräväpiirtovideoidenkin tallentaminen onnistuu helposti. Kamerassa on uudenlainen kirkas optinen etsin, jonka peitto on 95 %. Sen avulla kuvien sommittelu on helppoa. Suuresta näytöstä näkee heti eri kuvausohjelmien vaikutukset kuvaan.

Laadukkaiden kuvien ottaminen onnistuu EOS 1100D -kameralla alusta alkaen. Opastustoiminnossa on lyhyt kuvaus kaikista kameran asetuksista ja niiden vaikutuksista. Sen avulla aloittelevat kuvaajat oppivat uutta kameraa käyttäessään.

Basic+- ja Creative Auto -tiloissa asetukset ja niiden vaikutus kuvaan selitetään selkokielisesti. Basic+-tilassa kuvien tunnelmaa voi muuttaa: kamera säätää valotuksen, valkotasapainon ja kuvankäsittelyasetukset helposti ymmärrettävien esimääritettyjen asetusten mukaan kuvan käyttötarkoituksen tai valaistuksen perusteella. Creative Auto -tilassa kuvista voi tehdä tummempia tai vaaleampia tai niiden taustaa voi sumentaa.

Jaa kuvasi missä tahansa
EOS 1100D -kameralla tallennetut kuvat ja videot voi jakaa välittömästi. Suuren 6,8 cm:n (2,7 tuuman) nestekidenäytön tarkkuus on 230 000 pikseliä. Kamera voi myös kytkeä teräväpiirtotelevisioon HDMI-liitännän kautta, jolloin otoksia voi selata television kaukosäätimellä.

Eye-Fi Connected -toimintojen[1] avulla EOS 1100D -kameran käyttäjät voivat siirtää kuviaan ja videoitaan langattomasti tietokoneelle tai ladata ne suoraan Internetiin esimerkiksi CANON iMAGE GATEWAY- tai Flickr-palveluun.

EOS-järjestelmää käyttävät niin aloittelevat kuvaajat kuin ammattilaisetkin
12,2 megapikselin APS-C-CMOS-kenno tuottaa kuvia, joista saadaan jopa A3-kokoisia tulosteita ja joita voi rajata luovasti kuvanlaadusta tai tulostekoosta tinkimättä. DIGIC 4 -prosessori puolestaan mahdollistaa jatkuvan kuvauksen kolmen kuvan sekuntinopeudella, joten vauhdikkaistakin näkymistä saadaan teräviä kuvia[2].

Kameran ISO-herkkyysalue on 100–6400, joten heikostikin valaistuista kohteista saadaan varsin kohinattomia kuvia ilman salamaa. Nopea ja tarkka yhdeksän pisteen automaattitarkennus tarkentaa kohteet niiden sijainnista riippumatta. EOS 1100D käyttää alun perin EOS 7D -puoliammattilaiskameraa varten kehitettyä iFCL-mittausjärjestelmää, joten kohteet valottuvat mahdollisimman hyvin haasteellisissakin valaistusolosuhteissa.

Kamera on saatavilla yhteispakettina Canonin uuden EF-objektiivin kanssa. Monipuolisella EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II -objektiivilla voi kuvata niin maisema- kuin muotokuviakin. Kevyt objektiivi kulkee kätevästi mukana, ja Canonin optisen kuvanvakaimen ansiosta sillä saadaan suurimmalla polttovälillä ja heikossa valaistuksessa kuvattaessa teräviä kuvia neljä arvoa pidemmällä valotusajalla kuin ilman kuvanvakainta. EF-S 18–55 mm f/3,5–5,6 IS II on Canonin EF-S 18–55 mm f/3,5–5,6 IS -objektiivin seuraaja.

EOS 1100D:n tärkeimmät ominaisuudet:

• 12 megapikselin kuvat
• opastustoiminto
• Creative Auto- ja Basic+-tilat
• teräväpiirtovideotallennus
• ISO-herkkyys 100–6400
• laaja 9 pisteen automaattitarkennus
• 63 alueen iFCL-valonmittausjärjestelmä
• 6,8 cm:n (2,7 tuuman) ja 270 000 pikselin näyttö
• yhteensopiva kaikkien EF- ja EF-S-objektiivien kanssa

EOS 1100D on saatavilla maaliskuusta alkaen. Suositusvähittäishinta EOS 1100D ja EF-S 18–55 mm f/3,5–5,6 IS II on 639 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

[1] Eye-Fi-korttitoimintojen (mukaan lukien langaton siirto) tukea ei voida taata tämän tuotteen osalta. Jos Eye-Fi-kortin kanssa ilmenee ongelmia, tarkista yhteensopivuus kortin valmistajalta. Huomaa, että Eye-Fi-korttien käyttöön vaaditaan hyväksyntä useissa maissa ja useilla alueilla. Ilman hyväksyntää kortin käyttö ei ole sallittua. Jos asia on epäselvä, tarkista kortin valmistajalta, onko kortti hyväksytty käytettäväksi alueella.

[2]Vain JPEG-tiedostot.

EOS 1100D -kuvat